پشت پرده استراتژی ترامپ علیه ایران/ همیشه پای صهیونیست در میان است

گروه سیاسی- دونالد ترامپ در سخنرانی جمعه شب خود درباره استراتژی آمریکا علیه ایران سخن گفت، استراتژی که نزدیک به ده ماه بود قرار بود از زبان این رئیس جمهور تاجر و صاحب مشروبخانه های آمریکا عنوان شود.

به گزارش افکارنیوز، وی در شب گذشته تنها از برجام و توافق هسته ای سخن نگفت بلکه اتهامات مضحکی را علیه ایران همچون حمایت از القاعده عان کرد.

ترامپ در سخنرانی خود به موشک های ایران اشاره می کند و شاید باید شاه بیت سخنان رئیس جمهور آمریکا را در این جمله داتست که می گوید : " ایران موشک‌هایی تولید می‌کند که تهدیدی است برای نیروهای آمریکایی و متحدان ما."

بزرگترین متحد آمریکا در جهان اسرائیل است و این سخن ترامپ نشان می دهد اسرائیلی ها برای سردمداران کاخ سفید سرمشق عناد و دشمنی با ملت ایران را همچون در طول 40 سال پیش نوشته اند.

این روزها اسرائیلی ها بسیار خشمگین هستند زیرا سیاست های آنها در منطقه و در مقابل مقاومت شکست خورده است، آمریکایی ها نیز دیگر جایی در خاور میانه ندارند، تا جایی که توانستند از داعش و گروههای تروریستی و تکفیری دفاع کردند اما حالا بازنده بزرگ این جنگ هستند و خشم خود را در عربده های منفورانه ترامپ نشان می دهند.

از سوی دیگر ترامپ به برجام اشاره می کند اما همانطور که کارشناسان نیز معتقد بودند از خروج آمریکا از برجام سخنی نمی گوید.

آمریکا به خوبی می داند برای مقابله با ایران باید اجماع جهانی ایجاد کند اما گویا با ترامپ بر خلاف جهت حرکت کرده و آمریکا به دست صهیونیست ها به سمت انزوا در جهان پیش می رود.

شب گذشته بعد از یاوه گویی های ترامپ اتحادیه اروپا و روسها و ... سریعا و بدون فوت وقت موضع گیری کرده و حمایت خود را از برجام نشان دادند.

به نظر می رسد اولین پیامد سخنان ترامپ برای آمریکایی ها این باشد که دیگر هیچ کشوری به قول و قرارهای آمریکا اعتماد نداشته باشد و همه کشورها برای نشستن پای میز مذاکرات با آمریکا دچار تردید شوند.

از سوی دیگر سرعت واکنش ها به اظهارات ترامپ نشان می دهد سیاسیون عاقل دنیا خطرات ترامپ را درک کرده اند و می دانند زیاده روی های آمریکا باعث می شود صلح و امنیت جهان به خطر بیفتند.

البته این را باید گفت که صحبت های ترامپ همچون بیانیه ای سیاسی بود که توسط روسای جمهور سابق آمریکا نیز بارها خوانده شده و دشمنی با ایران استراتژی اصلی دولتمردان این کشور است و تنها در دوره های مختلف تاکتیک های آنها تفاوت می کند.

حمایت اسرائیلی ها و سعودی ها از ترامپ و یاوه گویی هایش نشان می دهد لابی های صهیونیستی و دلارهای سعودی همچنان آمریکا را رهبری می کند اما مطمئنا اینبار آمریکا بیش از گذشته ضرر خواهد کرد زیرا دیوار اعتماد اروپایی ها به آمریکا در حال فروریختن است و سیاستی که ترامپ در پیش گرفته به سمت منزوی کردن آمریکا پیش می رود.