موضع ترامپ به خاطر گرایی بود که برخی ها از داخل دادند/ هدف دشمن ایجاد دو دستگی است

گروه سیاسی- حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به سیاست های اخیر ترامپ علیه ایران اظهار داشت:

متاسفانه برخی جریان های سیاسی از داخل کشور به بیرون گراهایی می دهند و می گویند میان ملت و دولت قوای مختلف شکاف وجود دارد، تحلیلی اشتباه که باعث می شود تحلیلگران امریکایی در تحلیل های خود دچار اشتباه شوند .

وی افزود: در برخی از موضع گیری هایی که متاسفانه برخی از روسای قوا نبست به قوای دیگر می گیرند که برداشت دشمن این است که شکاف هایی وجود دارد که می توانند روی این شکاف ها و گسل ها مانور بدهند و موجبات تشدید اختلافات و مسائل در داخل را فراهم کنند.

ترقی در ادامه افزود: این موجب شده سردمداران آمریکا تصور کنند که می توانند با سوار شدن بر این نوع گسل ها و شکافهای ظاهری بین ملت و نظام و بین مردم و دولت و حتی بین ارگان هایی مثل سپاه و دولت اختلاف به وجود بیاورند، همانطور که در گذشته سعی کردند به گونه ای عمل کنند که برخی از جریان های انقلابی را مانع توسعه معرفی کنند و جلوه دهند.

وی با اشاره به فضای رسانه ای طراحی شده توسط نظام سلطه افزود: الآن می آیند مثلا سپاه را مانع پیشرفت و توسعه کشور معرفی می کنند تا جریان های سیاسی موجود و حاکم بر کشور که می خواهند بر اساس منافع و سود و زیان نسبت به مسائل جاری کشور تصمیمی بگیرند هم این مسئله را در تصمیم خود لحاظ کنند.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: بر اساس این تصور است که ترامپ چنین موضعی را اتخاذ کرد و این هم نشان دهنده آن است که منابع اطلاعاتی اندیشکده های غربی که به آن ها اطلاعات می دهند، دسترسی شان به اطلاعات داخل ایران بسیار کم و ضعیف است و منشا این اطلاعات هم عمدتا منافقین و ضد انقلاب داخلی و خارجی هستند.

وی با اشاره به عدم دسترسی دقیق سیاستمداران و اندیشمندان آمریکایی به اطلاعات و واقعیت  های جامعه ایران ادامه داد: بر اساس یک سری منابع اطلاعاتی غلط چنین موضعی اتخاذ می شود و در واقع از زمانی که ورد به این بحث داشته اند تا زمانی که اعلام رسمی موضع توسط آقای ترامپ شد، ما شاهد یک عقب نشینی هستیم، به گونه ای که اول برنامه اش این بود که سپاه را به عنوان یک گروه تروریستی اعلام کند، اما در موضع گیری خود این را به تحریم سپاه، آن هم تحت بررسی وزارت خزانه داری تقلیل داد و این تحریم هم از گذشته بوده و مربوط به الآن و جدید نیست، تنها بلند مدت تر می شود و این را واگذار کرده به خزانه داری آمریکا.

ترقی ادامه داد: این عقب نشینی نشان دهند این است که این فرد متوجه شده است که بر اساس قضاوت ها و نقطه نظراتی که توسط عناصر مختلف حتی سیاست مداران گوناگون در منطقه و جهان به او داده شده است نمی توان قضاوت کرد و این سیاست می تواند برای او مشکل ساز باشد.

وی با اشاره به موضع سپاه در رابطه با اعمال تروریست بودن سپاه که مساوی است با برابر دانستن ارتش آمریکا با داعش برای سپاه و خروج پایگاه های نظامی آمریکا از برد دو هزار کیلومتری موشک های ایران، گفت: این در واقع موجب شد که آن ها در موضع گیری نسبت به سپاه کمی تامل داشته باشند.

ترقی تاکید کرد: به هر حال تلاش آمریکا برای ایجاد شکاف در داخل کشور بیشتر مبتنی بر چراغ سبزها و برخی گراهایی است که متاسفانه برخی عناصر داخلی که عمدتا مرزبندی با فتنه گران و دشمنان انقلاب در صحبت هایشان ندارند و حرف های دشمن شادکن می زنند است و دشمن هم از این نوع قصورها استفاده می کند و چنین تحلیلی را در ذهن می پروراند که می تواند از محل این شکاف ها رخنه کند.

وی در پایان گفت: باید همانطور که مقام معظم رهبری خواسته اند، وحدت و انسجام ملی را حفظ کنیم و الان که همه متوجه این توطئه دشمن شده اند و دولت از سپاه حمایت می کند و سپاه از دولت و همین طور قوای کشور پشت سر هم آمده اند و مقابل دشمن ایستاده اند، این یکپارچگی را باید در برابر دشمن حفظ کرد و اجازه نداد که هیچ زمینه ای برای فشار به بخشی از نظام توسط دشمن ایجاد شود.

 

مصطفی حسینی