انتفاضه چهارم در راه است

سیدرضا صدرالحسینی امروز در اراک، اظهار داشت: با نگاهی به روند اقدامات آمریکا در راستای حمایت همه‌جانبه از رژیم غاصب صهیونیستی سیاستمداران این کشور به این نقطه رسیدند که مجبور هستند اقدامی را انجام دهند که به نوعی خودکشی است، اما اگر در آن پیروزی حاصل شود حل همیشگی موضوع قدس شریف را به دنبال خواهد داشت، ولی این ماموریت به فردی کوتاه‌فکر و کم‌تجربه در امورات سیاسی و عدم شناخت به مسائل منطقه واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در شرایط کنونی به دلیل برخورد استراتژیک در منطقه دست به یک اقدام انتحاری زدند، افزود: ترامپ نسبت به این قضیه اظهار نظر کرده است که با روش‌های گذشته نمی‌توان موضوع حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی را تداوم بخشید، بلکه باید یک اقدام جدید و طرحی نو در افکنند.

کارشناس مسائل سیاسی و غرب آسیا با بیان اینکه این اقدام باعث انسجام بیشتر مسلمانان و حتی افتادن پرده از روی چهره برخی از سران کشورهای اسلامی خواهد شد، ادامه داد: با توجه به واکنش‌هایی که از ساعات گذشته توسط مجموعه‌های مسلمان در کشورهای مختلف رخ داده به نظر می‌رسد انتفاضه چهارم به مفهوم آزادسازی قدس شریف در راه خواهد بود.

صدرالحسینی گفت: با نگاهی تاریخی به جغرافیای قدس شریف و اظهار تعلق همه مسلمانان به قبله اول مسلمین این نکته حائز اهمیت است که اقدام سیاسی به نام تغییر مکان جغرافیای رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه نمی‌تواند ماهیت قدس شریف را تغییر دهد.

وی تصریح کرد: سوال اینجاست که آمریکایی‌ها از این تغییر جغرافیایی چه منفعتی می‌برند به جز تنفر بیشتر مسلمانان و این برای منافع آمریکا در سراسر جهان خطری ایجاد کرده است که برخی از عقلای غیرسیاستمدار آمریکایی بیش از سیاستمداران کنونی آمریکا به آن توجه دارند.

کارشناس مسائل سیاسی و غرب آسیا با بیان اینکه کشورهای اسلامی دو کار را باید همزمان انجام دهند، افزود: گام اول اقدامات دیپلماتیک به منظور جلوگیری از این اقدام با تجمع و فراخوان سریع کشورهای اسلامی در کنفرانس اسلامی است.

صدرالحسینی اظهار داشت: امروز کشورهای اسلامی می‌توانند با همت مردم خودشان و هم قطع ارتباط سیاسی، قطع فروش نفت برای حداقل سه ماه برای آمریکا و کسانی که سفارت کشور خود را به قدس منتقل می‌کنند در برابر این رخداد قد علم کنند.

وی با اشاره به اینکه دومین گام انجام اقدامات بازدارنده در مقابل آمریکا است، ادامه داد: به نظر می‌رسد انتهای اقدام ترامپ انزوای بیشتر آمریکا و نابودی صهیونیسم است که در این موضوع هم پای خود را از گلیمش درازتر کرده و هم با احساسات مسلمانان جهان در حال بازی کردن می‌باشد.