باید ضریب کمک‌رسانی در تهران را افزایش دهیم

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به زلزله شب گذشته در تهران با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه ها، اظهارداشت: در این هنگام وقتی مردم بلافاصله خانه خود را ترک می‌کنند سارقین از این فرصت استفاده می‌کنند و از این رو احتمال سرقت از منازل وجود دارد.

وی ادامه داد: بنابراین ما امر اطلاع رسانی را به طور دقیق به استحضار مردم می رسانیم و از مردم می خواهیم که توجهشان به اطلاعیه های رسمی باشد، همه مردم و مسئولان در این مواقع باید دست به دست هم دهند وکمک کنیم تا بتوانیم کار را مدیریت کنیم.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: شب گذشته هم که دوباره زلزله آمد مجددا شاهد آمدن دوباره مردم به خیابان ها و ایجاد ترافیک بودیم که قطعا اگر در شرایط خاص این اتفاق بیافتد کار خدمات رسانی دچار مشکل می‌شود.

وی در ادامه افزود: هفته گذشته درباره آمادگی در تهران تصمیماتی گرفته شد که بر این اساس 22 منطقه تهران را بین 22 استان تقسیم کردیم و با شهردار تهران هم هماهنگ کردیم که فضای مناسب را برای همه استان ها در این مناطق به منظور ایجاد سوله و انبار کردن وسایل و امکانات و محل استقرار نیروها را فراهم کنند تا در شرایطی که نیاز به کمک بود، استان ها با کوچکترین و کمترین زمان بتوانند خودشان را برسانند همچنین قرار شد در این خصوص مانوری هم برگزار شود.

وزیر کشور تاکید کرد: باید ضریب کمک رسانی در تهران را افزایش دهیم؛ امیدواریم انشالله اتفاق خاصی نیافتد اما در این خصوص و در روز جاری جلسه ای با متخصصین امر زلزله خواهیم داشت تا آخرین وضعیت را مطرح و تشریح کنند تا بتوانیم آنها را در تصمیم گیری هایمان لحاظ کنیم.