چه کسانی در لیست مدیران دو تابعیتی هستند؟

به گزارش افکار نیوز، بعد از یک سال تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد 2 تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مدیران و مسئولان، سرانجام این گزارش هفته گذشته تحویل هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شد.

گزارش مذکور روز یکشنبه در جلسه کمیسیون قرائت شد و در این گزارش یک لیست 100 نفره از مدیران و مقامات دولت و غیر دولتی ذکر شده که یا دارای تابعیت مضاعف هستند و یا دارای گرین کارت.

بر اساس شنیده های خبرنگار افکار نیوز از راهروهای مجلس شورای اسلامی در این لیست نام برخی از مدیران دولت دولت فعلی مشاهده می شود.

قرار است این لیست برای رسیدگی در اختیار قوه قضائیه و دیگر مراجع کشور قرار گیرد.

در همین زمینه یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فعلا بنا نداریم تا این لیست را منتشر کنیم.

این نماینده با اشاره به تعداد 100 نفر دکر شده در این لیست، افزود: قطعا مقامات و مدیران 2 تابعیتی و دارای گرین کارت بیشتر از این تعداد هستند چرا که در استعلام بعمل آمده هیئت تحقیق و تفحص از وزارتخانه ها و ادارات مختلف، برخی وزارتخانه ها همچون وزارت نفت پاسخی به استعلام مجلس نداده است.

همچنین یکی دیگر از نمایندگان مجلس در این زمینه به خبرنگار ما گفت: بر اساس تحقیق و تفحص به عمل آمده مجلس مشخص شد که خانواده برخی از این مدیران 2 تابعیتی اصلا در ایران نیستند و در خارج از کشور زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این مقامات خانواده های آنها هم دارای تابعیت بیگانه هستند و محل زندگی آنها خارج از کشور است.

این نماینده مجلس تصریح کرد:  لیست بلند بالایی از مقامات 2 تابعیتی تهیه شده است.