۷۰۰ نیروی جدید بومی در انتظامی سیستان و بلوچستان بکارگیری می‌شوند

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: آزمون استخدامی نیروی انتظامی جهت سومین مرحله جذب جوانان بومی شیعه و سنی در نیروی انتظامی و مرزبانی سیستان و بلوچستان روز گذشته در زاهدان برگزار شد.

فرمانده نیرو انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: 700 نفر از پذیرفته‌شدگان در این آزمون بعد از گذراندن مراحل سلامت پزشکی و گزینش، استخدام این نیرو می‌شوند و در شهرستان‌های مختلف سطح استان بکارگیری می‌شوند.

وی در مورد شرایط عمومی استخدام در نیروی انتظامی، عنوان کرد: اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه، آمادگی جهت فداکاری در راه اهداف نظام، عدم سابقه عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی از جمله شرایط استخدام بوده است.

رحیمی با بیان اینکه دوره آموزش پذیرفته‌شدگان و مدت آن تابع مقررات خاص هر مقطع خواهد بود، گفت: داوطلبان حائز شرایط می‌‌توانند پس از آزمون استخدامی و گذراندن سایر مراحل استخدامی براساس اولویت امتیازات بدون محدودیت در تعداد جذب، بعد از گذراندن دوره‌های درجه‌داری به استخدام نیروی انتظامی درآیند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مرکز گزینش نیروی انتظامی استان از بین جوانان کارآمد و متعهد به صورت پیمانی پنج ساله در مقطع درجه‌داری اقدام به جذب نیرو می‌کند.