به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا ، اين ايده كاهش قابل توجه اندازه فرودگاه، كاهش ترافيك انساني و همچنين اثرات محيطي را به دنبال خواهد داشت.

اساس ایده Drive Through Airport حرکت دادن هواپیما به سمت مسافران و نه حرکت مردم به سوی هواپیما عنوان شده است.

به گفته یکی از طراحان به جای بازرسی هواپیماها به روش معمولی و صرفاً از منظر فضایی، طرح مزبور بر روندهای برخورد با مسافر وهواپیما تمرکز می‌کند. در این پروژه هواپیما از یک مسیر که بیشتر به کارواش شباهت داشته اما به سه بخش تقسیم شده، حرکت می‌کند. این سه بخش عبارت‌اند از ورودی، خدمات و عزیمت.

به منظور تسهیل در جریان هواپیما، این وسیله از خلال یک پایانه غیرقابل رویت مرتفع که در آن مسافران می‌توانند مستقیماً از سطح بالا سوار شوند، حرکت داده می‌‍شود.

طرح مزبور به مسافران امکان سوار شدن مستقیم از ناحیه تجاری اصلی پایانه را می‌دهد، در زمان انتقال و جمع‌آوری چمدان صرفه‌جویی کرده و در نهایت سوار شدن به پروازهای مرتبط را نیز آسان می‌کند.

پنجره‌های شیشه‌یی بزرگ و سالن‌های شیب‌دار سوار شدن به مسافران امکان لذت بردن از نمای وسیع هواپیماهای در حال عبور و تمامی حرکات و همچنین ماشین‌آلات یک فرودگاه فعال را می‌دهد. این پروژه با صرفه‌جویی در سوخت هواپیماها و ساختار پایانه، اثرات مطلوب محیطی را نیز به دنبال دارد؛ همچنین مسیرهای موجود در پایانه کاهش یافته و مسیرهای تاکسی کنار هواپیما نیز بهینه می‌شوند.

نمونه اولیه هواپیمای هشت خطه مزبور ظرفیت پردازش بیشینه ۴۸ هواپیما را در هر ۱۵ دقیقه دارد.

به گفته طراحان، این دستاورد معادل ۱۴۴ گیت فرودگاه با برگرد ۴۵ دقیقه‌یی است.

در حال حاضر تخمين ميزان بودجه لازم براي ساخت چنين فرودگاهي دشوار است. گفته ميشود اجرايي شدن چنين طرحي انقلابي بزرگ در صنعت ساخت فرودگاه را به دنبال خواهد داشت.