به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، محققان شلوار مجهز به فناوريهاي پيشرفته طراحي كردهاند كه علاوه بر راحتي و كمك به حفظ تناسب اندام، از كارايي بسيار زيادي در محيط كوهستاني برخوردار است.

شلوار کوهنوردی X - Bionic با ترکیبی از ۸۴ درصد پلی آمید و ۱۶ درصد الیاف الستان(لایکرا) تولید شده و حداکثر آزادی عمل را در هنگام راه رفتن، طناب زدن یا کوهنوردی برای افراد ایجاد می‌کند.

مواد بکار رفته در تهیه این لباس مقاوم به سایش هستند که می تواند از بدن کوهنورد در هنگام بالا رفتن از صخره های تیز کوه محافظت کند.



در کنار دوام بسیار زیاد و ساختار الاستیکی، شلوار X - Bionic از ویژگی منحصر به فرد دیگری نیز برخوردار است؛ با استفاده از عایق ISO - Pad با ضخامت های مختلف، گرمای مورد نیاز برای مناطق خاص پا از جمله استخوان ران تأمین شده و به حفظ درجه حرارت بدن کمک می شود.

عملکرد شلوار برای تنظیم دما با مکانیسم خنک کننده طبیعی بدن یعنی عرق منطبق است؛ در زمان تحرک و با تعریق بیشتر آب و مواد معدنی از طریق کانال های هوایی خارج و باعثگردش هوا و خنک نگه داشتن بدن می‌شوند.

همچنین زمانی که بدن سرد شده و در حال استراحت است، با کمک حفره های سه بعدی یک پوشش عایق مانند مانع از خروج گرمای بدن می شود.

شلوار كوهنوردي X-Bionic بدليل خلاقيت در طراحي برنده جايزه ويژه طراحي iF Design Award ۲۰۱۲ شده است. اين لباس مجهز به فناوريهاي پيشرفته با قيمت نسبتا بالاي ۴۶۵ دلار به بازار عرضه شده است.