هالیوود تا کریسمس چه فیلم‌های مهمی خواهد داشت؟ + تصاویر
افکارنیوز _ گروه فرهنگ و هنر:

دو فصل در آمریکا فصل فیلم های پر فروش است یکی تابستان که امسال همزمان بود با اکران بازی های گرسنگی و انتقام جویان و یکی فصل تعطیلات کریسمس که اکران فیلم های این فصل از الان شروع شده است اما مهمترین فیلم های این فصل اکران چه نام دارند؟

۱ - هابیت: مقدمه ای بر ارباب حلقه ها. کسانی که فیلم های ارباب حلقه ها را دوست داشتند می دانند که این کتاب بر اساس جلد ۲ و ۳ و ۴ یک رمان مشهور است. حالا فیلمسازان هالیوودی که هیچ فرصتی را برای ساختن فیلم و پول در آوردن از دست نمی دهند، جاد یک را تبدیل به یک سه گانه تازه کرده اند که قرار است امسال به نمایش در بیاید فروش احتمالی این فیلم ۳۳۰ میلیون دلار خواهد بود و زمان اکران آن اول دی است.



۲ - سپیده دم: چهارمین فیلم از میان فیلم های گرگ و میش در روزگاری که فیلم های خون آشامی طرفدار زیادی دارد داستان ادامه دار عشق یک خون آشام و یک انسان. این بار هم مثل هابیت پای یک رمان در میان بوده و براس سود بیشتر جلد سوم رمان بدل به دو فیلم شده. از چهار فیلم قبلی فروش حداقل ۳۲۰میلیون دلاری را برای این فیلم می توان پیش بینی کرد.

۳ - اسکای فال یا سقوط آسمان ها: سومین فیلم مهم اکران در هفته های آینده، بیست و چهارمین فیلم از سری فیلم های جیمز باند مامور مخفی مشهور است که قرار است بیستم آبان ماه، در سینماهای آمریکا اکران شود. فیلم قبلا در اروپا فروش خوبی داشته و پیش بینی می شود پر فروش ترین فیلم سری جیمز باند باشد. جیمز باند پولساز ترین شخصیت سینمای دنیاست. پیش بینی فروش برای این فیلم حدود ۱۸۵ میلیون دلار است.



۴ - یک شخصیت منفی بازی های ویدیویی می خواهد که یک قهرمان باشد و رویای خود را به واقعیت تبدیل کند. اما جستجوی او برای تحقق رویایش تمام دنیای او و مکانی که زندگی می کند را در خطر ویرانی قرار می دهد و… رالف خرابکار این هفته اکران شد تا باز هم یک انیمیشن خوب را بر پرده سینماهای آمریکا ببینیم. ریچر مور کارگردان این سریال، سازنده قسمت های متعددی از سریال سیمپسون ها بوده است. پیش بینی سایت باکس آفیس برای این فیلم ۱۵۵ میلیون دلار است که البته با توجه به افتتاحیه نسبتا ضعیف آن، بعید به نظر می رسد حتی به رقم ۱۰۰ میلیون دلار برسد!

۵ - دستیار کارگردان فیلم های ارزشمندی مثل روز استقلال، کلوپ مبارزه، گزارش اقلیت و مردان سیاه پوش در اولین ساخته خود یک انیمیشن بلند را به نام طلوع نگهبانان یا خیزش نگهبانان کارگردانی کرده است. نویسنده داستان همان نویسنده داستان اسباب بازی است. این فیلم قرار است چهارم آذر اکران شود و فروشی نزدیک به ۱۳۰ میلیون دلار برای این فیلم پیش بینی می شود.



۶ - بینوایان!امسال سال فیلم های کلاسیک بود. از جین ایر گرفته تا بلندی های بادگیر ولی مهمترین کلاسیک امسال فیلم بینوایان خواهد بود که هشتم دی و در آستانه کریسمس اکران خواهد شد. پیش بینی فروش برای این فیلم که احتمالا یکی از بخت های نخست اسکار هم هست چیزی حدود ۱۲۵ میلیون دلار است. زمان اکران فیلم هم همزمان با جانگوی آزاد شده دهم آذر است. باید دید تام هوپر کارگردان فیلم تحسین شده سخنرانی پادشاه، در اثر تازه اش چه روایتی از داستان ویکتورهوگو ارائه داده است؟

۷-جانگو آزاد شده فيلم جديد كوئنتين تارانتينو است كه با فيلم هايي مثل حرامزاده هاي بي آبرو و بيل را بكش، يكي از فيلمسازان فيلم هاي خشن آمريكايي است هر فيلممسازي طرفداران خود را دارد ولي تارانتينو طرفداران تيفوسي اي دارد كه فروش ۱۰۵ ميليون دلاري براي آن قابل پيش بيني است. هرچند استفاده از خشونت شايد باعث شود خانواده ها تمايلي به ديدن اين فيلم نداشته باشند. اين فيلم هم مثل بينوايان نيمه آذر اكران خواهد شد.