به گزارش افکارنیوز، نتایج تحلیل موج مغزی نشان می‌دهد عواطف مردان با دیدن یک خودروی زیبا بیش از یک نوزاد گریان تحریک می‌شود.

این در حالی است که زنان به وضوح تحت تاثیر غرایز مادری و نه خودرو قرار می‌گیرند، زیرا پاسخ عاطفی‌شان به گریه نوزاد دو برابر فعالیت مغزی مشاهده‌ شده به هنگام تماشای یک خودرو است.

این تحقیق که با همکاری شرکت ولوو انجام شد، مدعی است مردان از لحاظ ژنتیکی برای واکنش‌نشان‌دادن به یک خودروی براق برنامه‌ریزی‌ شده‌اند.

تعدادی بر این باورند این نتایج به سود ولوو است، اما فناوری پیشرفته در این مطالعه دخیل بود.

در این پژوهش مردان و زنان به خودروهای متخصصی مرتبط شدند که بر تکان‌های الکتریکی در مغز آن‌ها نظارت می‌کرد.

این پالس‌ها پاسخ‌های عاطفی مغز را نشان می‌دهد وهر چه این پالس‌ها قوی‌تر باشد، عواطف بیشتری احساس می‌شود.

به داوطلبان سپس تصاویر بصری از مدل‌های خودروهای معمولی، زشت و زیبای دهه ۱۹۵۰ نشان داده شد. همچنین به آن‌ها تصاویری از زنان و مردان و نوزادان گریان نشان داده شد.

این مطالعه نشان می‌دهد قوی‌ترین پالس‌های مغزی در میان مردان حین دیدن تصویر یک زن زیبا، سپس یک کوپه مفهومی و در نهایت تصویر نوزاد گریان ایجاد شد.

با این حال، زنان قوی‌ترین واکنش را به نوزاد گریان، سپس تصویر یک مرد جذاب و در نهایت یک خودروی زیبا نشان دادند.

وولو مدعی است این نخستین آزمایش در نوع خود است و نشان می‌دهد که چگونه طراحی یک خودرو، احساسات قوی ایجاد می‌کند.

این شرکت سوئدی در تلاش برای طراحی مدل‌هایی بود که ارتباط عاطفی با مالکان خودرو ایجاد می‌کند.

در تحقیقی جداگانه بر روی دو هزار فرد بزرگسل، از هر ۱۰ مرد، چهار تن بر این باور بودند که طراحی یک خودرو بسیار مهمتر از احساسات درونی است.