به گزارش افکارخبر، شهرک سینمایی را شاید بتوان بزرگترین میراثعلی حاتمی و ماندگارترین تاثیر سریال «هزاردستان» در تاریخ سینمای ایران نامید. هر چند او در دوران حیات کوتاهش، آثار ارزشمند و ماندگاری خلق کرد و برای آیندگان، میراثعظیمی از اصالت و ارزش های ایرانی - اسلامی برجای گذاشت؛ اما ساخت شهرک سینمایی، پروژه ای که به گفته خود حاتمی در شروعش جوان و در پایان آن پیر شده بود بستر سریال ها و فیلم های تاریخی بسیاری شد.

لوکیشن های شهرک سینمایی، همچون خیابان لاله زار، گراند هتل، میدان توپخانه، سینما تابان و … بارها مورد استفاده سریال ها و فیلم های مختلفی قرار گرفت و در گذر زمان و سالها، گرد و غبار فرسودگی به روی آنها نشست و در جریان تولید سریالهای دیگر فقط مورد آسیب بیشتر قرار گرفت.

اما پس از تصویب سریال شهرزاد، گروه تولید این مجموعه علاوه بر طراحی و بازسازی مغازه ها، خیابان لاله زار و ساختمانی هایی چون گراند هتل، سینما تابان و جواهری غازاریان، بیش از سی مغازه‌ جدید را که در دهه‌ سی در خیابان لاله‌زار شناخته شده بودند به این خیابان اضافه کردند. دفتر «روزنامه‌ باختر امروز» که دکتر حسین فاطمی آن را منتشر می‌کرد یکی از ساختمان‌هایی است که در شهرک سینمایی غزالی برای مجموعه‌ شهرزاد ساخته شد. صفحه‌فروشی بتهوون که در سال ۱۳۳۲ توسط مرحوم کریم چمن‌آرا در لاله‌زار شروع به کارکرد، نیز از دیگر مغازه‌هایی است که به بهانه شهرزاد در خیابان لاله‌زار ساخته شده است. بازسازی شهرک سینمایی توسط شهرزادی ها تنها به خیابان لاله زار منتهی نمی شود، برای ساخت این مجموعه که یکی از بزرگ‌ترین پروژه های سریالی خصوصی در چند سال گذشته است، بیش از ۱۰۰ لوکیشن بازسازی شده و به شکل دهه‌ سی بازگردانده شده است.

علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، مهدی سلطانی، محمود پاک نیت، هومن برق نورد، گلاره عباسی، غزل شاکری، سهیلا رضوی، فریبا متخصص با هنرمندی جمشید هاشم پور و ابوالفضل پورعرب به همراه بیش از ۲۰۰ هنرمند دیگر از نقش آفرینان این مجموعه هستند.

«شهرزاد»، به کارگردانی حسن فتحی به عنوان بزرگترین پروژه سریالی بخش خصوصی کشور از ۲۰مهر ماه توزیع و پخش می شود. این نخستین بار است که یک سریال بخش خصوصی، مراحل تولید و فیلمبرداری را پیش از آغاز به پخش به اتمام می رساند.

سریال شهرزاد به تهیه کنندگی سید محمد امامی و سرمایه گذاری مشترک سیدمحمد امامی و سیدهادی رضوی، روایتی عاشقانه در برهه ای از تاریخ معاصر ایران است که بر اساس طرحی از حسن فتحی با همراهی نغمه ثمینی به نگارش درآمده است.