هجدهمین جشن خانه سینما/«ابد و یک روز» دومین جایزه را هم گرفت

هیجدهمن جشن خانه سینمای ایران با حضور هنرمندان، مسئولان و اهالی رسانه آغاز شد.

این مراسم پس از تاخیر ۴۵ دقیقه‌ای با نواختن سرود ملی و تلاوت قرآن در ساعت ۲۰:۴۵ رسما آغاز به کار کرد و در ادامه نماهنگی به احترام رزمندگان پخش شد که موسیقی و اجرای زدنه گروه هنری را به همراه داشت.

اجرای مراسم به عهده احسان کرمی بود و بخش ابتدایی هجدهمین جشن خانه سینما به اجرای گروه موسیقی پالت اختصاص یافت.

*کمال تبریزی: برای انتخاب گاهی کار به ویدئوچک کشید

کمال تبریزی دبیر این جشن به عنوان اولین سخنران  با عذرخواهی از حاضران برای ناهماهنگی‌های پیش آمده، عید قربان و روز سینما را تبریک گفت و از همه شهیدان یاد کرد و گفت: امسال گامی بزرگ در این جشن برداشته شد و جمع بیشتری از اهالی هنر، اجتماعی و سیاسی در داوری‌ها شرکت داشتند. مجموع داوران نزدیک 450 نفر بودند که از همه آنان سپاسگزارم.

تبریزی همچنین اظهار داشت: آرای نامزدهای هر رشته آنقدر نزدیک بود که گاهی به ویدیو چک داشتیم و نامزدها با اختلاف کمی از هم برنده شدند.

دبیر هجدهمین جشن خانه سینما در انتها از همه افرادی که برگزاری جشن امشب را فراهم کردند بخصوص مدیر تازه نفس خانه سینما تشکر کرد و بعد از قرائت متن خود گفت امسال تمام تلاشمان را کرده ایم که هیچ کسی نفهمد برندگان چه کسانی هستند و من از همه خواستم به جشن بیایند.

*«شاهزاده روم» دیپلم افتخار گرفت

تبریزی اظهار داشت: امشب قرار است از دو نفر تقدیر کنیم؛ کسانی که توانستند حوزه انیمیشن را پررنگ تر و قدرتمندتر کنند. پس از این تبریزی از هادی محمدیان و حامد جعفری کارگردان و تهیه‌کننده انیمیشن «شاهزاده روم» که سال گذشته با اکران این انیمیشن توانستند در کنار دیگر فیلم‌ها حضور پررنگی داشته باشند دعوت و به آنان دیپلم افتخار ارائه کرد.

حامد جعفری نیز پس از دریافت دیپلم افتخار پشت میکروفون قرار گرفت و گفت: از اینکه امشب از من  قدردانی کردند تشکر می کنم. جا دارد از علیرضا رضاداد و حجت الله ایوبی که به «شاهزاده روم» توجه کردند تشکر کنم. اتفاقی که افتاد مرهون تلاش‌ همه تیم ما بود.

*محمد بدرلو برنده بخش عکس برای «اعترافات ذهن خطرناک من»

در بخش دیگر این برنامه رضا عطاران و هانیه توسلی برای اهدای جایزه بخش عکس روی صحنه آمدند و تندیس شایستگی و دیپلم افتخار اهدا شد به محمد بدرلو برای فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من».

بدرلو ضمن تشکر از هیئت داوران گفت بعنوان یک متولد 70 میخواستم سیمرغ و تندیس خانه سینما را بگیرم. حالا هر دو را گرفتم و میخواهم اسکار بگیرم.

عطاران گفت من هماهنگی در ست کردن لباس نداشتم و برای لباس پوشیدن بعد اتفاقات جشن حافظ دودل بودم. اینقدر که از به خاطر برخی افراد از موضوع ناموس میترسیم از خدا نمیترسیم.

*جایزه جلوه‌های ویژه و  چهره‌پردازی به «ایستاده در غبار» رسید

علیرضا خمسه برای اهدای جایزه بخش جلوه‌های ویژه روی صحنه امد و با کنایه از بیکاری گفت و تندیس شایستگی و دیپلم افتخار را به ایمان کرمیان برای فیلم «ایستاده در غبار» اهدا کرد. کرمیان نیز پشت میکروفون رفت و گفت خوشحالم برای این فیلم هم سیمرغ گرفتم و پس از آن امشب تندیس خانه سینما را دریافت کردم.

برای بخش چهره‌پردازی ویشکا آسایش و مجید مظفری روی سن آمدند و تندیس و دیپلم افتخار بهترین چهره‌پردازی را به شهرام خلج برای فیلم «ایستاده در غبار» اهدا کردند.

*تندیس بهترین طراحی لباس در دستان غزاله معتمد برای «ابد و یک روز»

تندیس بهترین طراحی لباس توسط مینا ساداتی و بابک حمیدیان زوج هنری سینمای ایران به غزاله معتمد برای فیلم «ابد و یک روز » اهدا شد. معتمد نیز از تیم تولید فیلم سینمایی «ابد و یک روز» تشکر کرد و به خانم ملک‌جهان خزاعی ادای احترام کرد.

در ادامه تقدیرها آتیلا پسیانی برای اهدای جایزه صدابرداری و صداگذاری روی صحنه آمد و گفت همه دونفر دونفر آمدند و یک جایزه دادند و من یک نفری باید دو جایزه بدهم.

در ادامه تندیس بهترین صداگذاری را به آرش قاسمی برای «خشم و هیاهو» اهدا کرد. قاسمی از داوران تشکر کرد و از اساتیدش تشکر کرد و جایزه خود را به اولین استادش محسن روشن تقدیم کرد.

*«ابد و یک روز» دومین جایزه را هم گرفت

پسیانی همچنین  تندیس و دیپلم افتخار صدابرداری را به امین میرشکاری برای فیلم «ابد و یک روز» اهدا کرد که میرشکاری پس از دریافت آن را به پدرش تقدیم کرد.

در این بخش از برنامه نوبت به گروه موسیقی «پالت» رسید تا قطعه «میرقصد زندگی» را اجرا کند. خواننده گروه پالت امید نعمتی قبل از اجرای این قطعه ضمن خوشامدگویی به هنرمندان و سینماگران از نبود «روز موسیقی» در تقویم کشور انتقاد نمود و بعد از اجرا حضور خانواده شهیدان کشوری و شیرودی در جشن خانه سینما را اعلام کرد.

از جمله حاضران در این جشن می‌توان به حجت الله ایوبی، یدالله صمدی، رضا عطاران، کمند امیرسلیمانی، نیکی کریمی، کمال تبریزی، فرهاد اصلانی، مهدی فخیم زاده، آتیلا پسیانی،  داریوش اسدزاده، بیژن امکانیان، داوود خیام، حامد جعفری، علی اوسیوند، علیرضا شجاع‌نوری، مینا وحید، برزو ارجمند، رضا کیانیان، کمند امیرسلیمانی، رویا نونهالی، هوشنگ گلمکانی،  محمد بهشتی، محمدحسین فرحبخش، ویشکا آسایش، نوید محمدزاده، هومن سیدی، عبدالرضا اکبری، فرشته طائرپور، جهانگیر کوثری، بابک حمیدیان، مریلا زارعی، مسعود کرامتی اشاره کرد.

بنا به این گزارش این مراسم به دلیل پاره‌ای از ناهماهنگی‌ها در حالی در مجموعه باغ ملی آغاز به کار کرد که مدعوین و مهمانان پشت درهای این مجموعه معطل شدند و تشریفات و هماهنگی‌های ابتدایی برای ورود تدارک دیده نشده بود. همچنین جایگاه خبرنگاران که فضای مناسبی نداشت به بخش داوران منتقل شد که همین امر زمینه کمبود جا برای مهمانان ویژه را در پی داشت.

هجدهمین جشن خانه سینما به دبیری کمال تبریزی امشب با معرفی برگزیدگان در رشته‌های مختلف به پایان می‌رسد.