پرویز پرستویی به دلیل علاقه به محمدرضا شجریان اجرای مراسم رونمایی از آلبوم این هنرمند را برعهده گرفته بود. مراسم رونمایی از آلبوم «طریق عشق» به آهنگسازی زنده‌یاد پرویز مشکاتیان و خوانندگی محمدرضا شجریان دوشنبه، پنجم شهریور در تالار وحدت برگزار شد.

این مراسم در حالی برگزار شد که به غیر از نبودن یک صندلی خالی در طبقه همکف تالار وحدت و بالکن‌های آن، جمعیت زیادی نیز در خیابان جلوی در ایستاده بودند و به دلیل پر بودن تالار از ورود آن‌ها جلوگیری شد.

پرستویی در ابتدا گفت: «من مجری و سخنران نیستم. بنابراین اگر در مقابل شما ایستاده‌ام، نه برای سخنرانی آمده‌ام و نه بنای مجری‌گری دارم. من به نمایندگی از جامعه هنری و به عنوان عضوی از پیکره هنر برای صدایی از حنجره ایران و به‌ خاطر دل خودم آمده‌ام.»

این بازیگر در ادامه خطاب به مخاطبی نامعلوم گفت: «وارد نبرد با محمد‌رضا شجریان نشو. او خود میدان‌دار این نبرد است و این جنگ نبردی مغلوبه است. شجریان تا آن جا پیش می‌رود که صدایش را از کسانی که مقابل مردمش می‌ایستند پس می‌گیرد.» این جمله پرستویی با تشویق‌های ادامه‌دار حضار همراه شد.

این مراسم در حالی برگزار شد که پایان‌بخش آن، اجرای زنده همایون شجریان بود. همایون پس از قرار گرفتن روی صحنه تالار وحدت که مملو از جمعیت بود خطاب به حضار گفت: «هر بار در جمع شما قرار می‌گیریم احساس کوچکی می‌کنم. در طول برنامه تلاش بسیاری کردم که خودم را کنترل کنم و احساساتی نشوم. حتما شما هم احساس می‌کنید که جای من این جا نبود و جای پدر این جا بود.»

او در ادامه و پس از تشویق حضار افزود: «پدر به دلیل وضعیت جسمانی‌شان فعلا نمی‌توانند از منزل خارج شوند و در حال گذراندن دوره‌های فیزیوتراپی هستند و امیدواریم هر چه زودتر به روال عادی زندگی برگردند و فعالیت خود را از سر بگیرند.»

این آرزوی همایون شجریان با آمین تماشاگران همراه شد. او ادامه داد: «خوشحالم که امروز بیژن کامکار و اردشیر کامکار، از اعضای گروه عارف در این اجرا ما را همراهی می‌کنند.»

سپس دو قطعه موسیقی «گفتم آهن‌دلی کنم چندی» از آلبوم «رندان مست» محمد‌رضا شجریان و «الا یا ایها الساقی» با صدای همایون شجریان و نوازندگی بیژن کامکار، اردشیر کامکار، سهراب پورناظری و همچنین یک قطعه بی‌کلام اجرا شد.

با تمام شدن این مراسم که با اجرای زنده همایون شجریان پایان یافت، فروش آلبوم «طریق عشق» در لابی تالار وحدت با استقبال مخاطبانی که در تالار بودند همراه شد و صفی طولانی مقابل محل فروش ایجاد شد.

در این مراسم هنرمندانی مانند داریوش پیرنیاکان، حمیدرضا نوربخش، کیخسرو پورناظری، تهمورس پورناظری، اردشیر کامکار، بیژن بیژنی، صدیق تعریف، فریدون شهبازیان، لوریس چکناواریان، وارطان ساهاکیان، محسن رجب‌پور، لوریس چکناواریان، امید روحانی، بهزاد خداویسی، کیوان ساکت، سالار عقیلی، علی تاج، علی جهاندار و احسان کرمی حضور داشتند.

آلبوم موسیقی «طریق عشق» با همکاری گروه عارف و با اشعاری از حافظ و مولانا تهیه و در سال ۱۹۸۹ در اروپا اجرا شده است. اعضای گروه عارف در این آلبوم زنده یاد پرویز مشکاتیان سرپرست گروه و نوازنده سنتور، داریوش پیرنیاکان نوازنده تار، جمشید عندلیبی نوازنده نی، محمد فیروزی نوازنده عود، اردشیر کامکار نوازنده کمانچه، بیژن کامکار نوازنده رباب و دف و ارژنگ کامکار نوازنده تنبک هستند.