در حالی که آکادمی اسکار هنوز مجری مراسم اسکار سال ۲۰۱۷ را تعیین نکرده، نتیجه یک نظرسنجی از علاقه مردم پرده برداشته و در عین حال پاسخ کریس راک نیز تکلیف بخشی از نظرها را روشن کرده است.

وی که به تازگی در کنفرانسی در نیویورک در پنلی به بررسی تفاوت بین کمدی بزرگ و درام بزرگ پرداخت، پس از این پنل در پاسخ به اینکه آیا تمایل دارد درصورت ارایه پیشنهاد از سوی آکامی بار دیگر میزبانی اسکار را برعهده بگیرد، پاسخ داد: باید فرد دیگری این کار را انجام دهد.

کریس راک افزود: آیا آنها هنوز تهیه کننده‌ای تعیین کرده‌اند؟ من می‌توانم تهیه کننده مراسم باشم.

در عین حال نظرسنجی‌ای که اخیرا انجام شده نشان دهنده این است که بسیاری از مخاطبان اسکار خواستار بازگشت هیو جکمن به صحنه مراسم اهدای جوایز اسکار هستند. هیو جکمن که در مراسم اسکار ۲۰۰۹ آواز خواند و مجری آماده‌ای برای اسکار بود بیش از ۶۳ درصد آرا برای میزبانی را از یک نظرسنجی کسب کرده است.

در این نظرسنجی او بسیار بالاتر از الن دی جنرس جای گرفت که دو بار میزبان مراسم در سال‌های ۲۰۷ و ۲۰۱۴ شده و حدود ۱۵ درصد آمار را کسب کرده است. ووپی گلدبرگ با چهار بار میزبانی اسکار در سال‌های ۱۹۹۴، ۱۹۹۶، ۱۹۹۹ و ۲۰۰۲  تنها ۵.۴ درصد آرا را کسب کرد.

در عین حال گفته شده رابرت داونی جونیور و ریکی گراویس می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای میزبانی اسکار باشند و باوجود اولین تجربه، موافقان زیادی برای این کار دارند.

بیلی کریستال با ۹ بار میزبانی اسکار در سال‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۱، ۱۹۹۲، ۱۹۹۳، ۱۹۹۷، ۱۹۹۸، ۲۰۰۰ ، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲ بیشترین میزبانی برای اسکار را در اختیار داشته است.   

در سال‌های اخیر کریس راک میزبان سال ۲۰۱۶، نیل پاتریک هریس میزبان سال ۲۰۱۵، الن دی جنرس میزبان سال ۲۰۱۴، ست مک فارلین میزبان سال ۲۰۱۳، بیلی کریستال میزبان سال ۲۰۱۲ ، جیمز فرانکو و آن هاتاوی میزبان سال ۲۰۱۱ و استیو مارتین و آلک بالدوین به صورت مشترک میزبان سال ۲۰۱۰ بوده‌اند.

این نخستین باری است که در اواخر ماه اکتبر آکادمی اسکار هنوز تهیه کننده و میزبان مراسم را انتخاب نکرده است.