خانم کوثری با قاتل آتنا باید چه کار کرد؟/ قصاص توحش نیست

جالب اینجاست خانم بازیگر در مقابل حکم الهی خداوند متعال که در قرآن نیز آمده واکنش نشان می دهد و سعی دارد به تبعیت از رفتار غربی ها حکم قصاص را خلاف می دانند سخن بگوید و ساز مخالفت با قصاص بزند.

اما حالا اتفاقی در کشور رخ داد و دختر بچه ای به نام آتنا اصلانی قربانی خشونت فردی شد که واکنش بسیاری از بازیگران و سلبریتی ها را نیز به دنبال داشت، بسیاری معتقدند قاتل آتنا باید سریعا قصاص شود، حال سوال از باران کوثری این است با قاتل آتنا باید چه کار کرد؟

خانم کوثری پاسخ دهد که اگر قرار باشد هر فردی در سطح جامعه هر عمل زشت و زننده و قبیحی انجام دهد و مجازات نشود آیا امنیت جامعه حفظ می شود؟

اگر قصاص به عنوان حکم الهی در جوامع غربی نیز اجرا می شد هر روز شاهد تجاوز و قتل و غارت و نبود امنیت در کشورهای غربی نبودیم، دیگر آمریکایی ها اینقدر راحت اسلحه نمی فروختند تا بخواهند امنیتشان را به زور اسلحه حفظ کنند.

 در کشور آمریکا که حکمی مشابه حکم قصاص وجود ندارد نه تنها آمار قتل کاهش پیدا نکرده است بلکه به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال»، آمار و ارقام جدیدی که توسط دولت آمریکا منتشر شده است، نشان می دهد که تنها در دهه نخست قرن 21 از سال های 2000 تا 2010 دست کم 169 هزار نفر در ایالت های مختلف آمریکا کشته شده اند.جالب اینکه این آمار شامل تعداد افراد به قتل رسیده در ایالت «فلوریدا» نمی شود.

علاوه بر این به گزارش پایگاه خبری سازمان ملل، دفتر امور جرم و مواد مخدر در سازمان ملل (UNODC) در گزارشی جدید اعلام کرد که بیش از 437 هزار نفر در سال 2012 در دنیا در نتیجه جرائم منجر به قتل کشته شده‌اند که بیشترین میزان آن ابتدا در آمریکا، سپس در آفریقا و کمترین میزان نیز در اروپا و آسیا و اقیانوسیه بوده است.

همچنین روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده است که ، آمار قتل در شیکاگو در سال 2012 تا 38 درصد افزایش یافته است.

خانم کوثری دلنوشته ای برای آتنا منتشر کردی و نوشتی که خدا به مادر آتنا صبر بدهد، خانم کوثری شما بگو باید با قاتل آتنا اصلانی چه کار کرد؟

مصطفی حسینی