اثر ماهواره بر الگوی زندگی مردم

محمد شهابی ظهر چهارشنبه در جمع بانوان شهرستان بهار از هم گسستگی خانواده‌ها را یکی از نتایج استفاده از ماهواره برشمرد و گفت: بیشترین اثرپذیری و از هم گسستگی خانواده ها مربوط به وجود این بلندگوی تصویری دشمن در درون خانه‌ها است.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه خانم ها بیشتر از آقایان در معرض خطرات ناشی از ماهواره قرار دارند، اظهار داشت: تمام همت دشمن در به انحراف کشیدن خانم ها با توسعه و ترویج بد حجابی و بی بند باری است.

وی گفت: خانواده‌های غیرتمند ایرانی باید به این آسیب‌های جدی توجه و باور کنند که یکی از دلایل مهم طلاق و از هم گسستن خانواده‌ها، ماهواره است.

شهابی در ادامه با اشاره به حاکمیت فرهنگ فرزند سالاری در خانواده‌ها گفت: متأسفانه پدران و مادران بدون در نظر گرفتن آسیب ها یا عدم اطلاع از این آسیب ها، با تصور اینکه با مهیا کردن اینگونه امکانات به فرزندان خود خدمت می‌کنند اقدام به نصب و راه اندازی ماهواره می کنند و با انجام این کار در حقیقت فرزندان و حتی خانواده خود را در لبه پرتگاه انحراف قرار می دهند و زمینه دوری آنان را از خانواده، ارزش‌ها، دین، قرآن و اهل بیت فراهم می‌کنند.

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بهار همچنین در ادامه با بیان اینکه دهه کرامت نماد توجه ویژه به فرهنگ اهل بیت است، اضافه کرد: اهل بیت(ع) در مسیر زندگی خود مبنا و اصول اساسی، اعتقادی، سیاسی و فرهنگی را برای مردم بیان داشتند و از سیره اهل بیت(ع) یک الگوی به تمام معنا برای رسیدن به یک زندگی سعادتمندانه به دست می آید.

وی اظهارکرد: امروز یکی از مشکلات جامعه جهان اسلام عدم انتخاب درست الگو برای زندگی اجتماعی است و بیشتر ناهنجاری های جامعه ناشی از آگاه نبودن مسلمانان با سبک زندگی ارزشی و شرافتمندانه است.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی های دهه کرامت نگاه به دو الگوی برتر مانند امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) است.

شهابی ادامه داد: در سیره امام رضا(ع) در تمام مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی حرکت در مسیر حق را می بینیم.