انتشار اولین رمان آقای بازیگر معروف

پس از انتشار اولین کتاب "تام هنکس" بازیگر مطرح سینمای هالیوود، این بار نوبت به "شان پن" دیگر بازیگر هالیوودی رسیده تا در اقدامی به چاپ اولین رمان خود بپردازد.

شان پن در سن 57 سالگی قصد دارد تا علاوه بر بازیگری به دنیای ادبیات نیز وارد شده و توانایی های خود در این عرصه را نیز در معرض مخاطبان خود قرار دهد.

نخستین تجربه بازیگری شان پن، در فیلم زمان های هیجانی در بلندی های هیجانات در سال ۱۹۸۲ بود. وی برای فیلم‌های رودخانه میستیک و میلک جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرده است.

او همچنین برای سه فیلم من سام هستم، راه رفتن مرد مرده و رذل و دوست‌داشتنی هم نامزد جایزه اسکار شده بود. بازی وی و در تلفات جنگ ۱۹۸۹ ساخته برایان دی پالما در نقش یک گروهبان بسیار خشن در جنگ ویتنام مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

پن در سال ۱۹۹۳ بار دیگر جلوی دوربین برایان دی پالما رفت و در کنار آل پاچینو در فیلم راه کارلیتو به ایفای نقش پرداخت و به چهره تبدیل شد. شان پن در سال ۲۰۰۳ در چهار فیلم بازی کرد که دو فیلم از میان آن‌ها او را به اوج قلهٔ موفقیت رساندند. وی با فیلم رودخانه میستیک کلینت ایستوود با بازی درخشان خود برای اولین بار به جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد رسید.

در سال ۲۰۰۸ نیز با بازی در فیلم میلک ساخته گاس ون سنت به اوج بازگشت و بیش از پیش بازی او مورد توجه منتقدین و عموم قرار گرفت و برای بار دوم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.