تکذیب حمایت 15 میلیاردی سازمان اوج از جشنواره ملی فجر

محمد ذوقی مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج درباره خبر منتشر شده مبنی بر حمایت ۱۵ میلیارد تومانی سازمان اوج از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر بیان کرد: این خبر از اساس کذب محض است و سازمان اوج هیچ حمایت مالی از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر ندارد.

وی با اشاره به اینکه عده ای سعی می کنند به قطاری که حرکت می کند سنگ بزنند، توضیح داد: سازمان اوج با ۱۱ هزار اثری که در حوزه های مختلف تولید کرده است اگر بنا داشت جشنواره ای را برگزار کند یا از جشنواره ای حمایت کند خودش این توانایی را داشت و می توانست جشنواره های مستقلی برگزار کند، اما اساسا در سیاستگذاری سازمان اوج پرداختن، برگزاری و حمایت از جشنواره ها به این شکل تعریف نشده زیرا یک سازمان تولیدمحور است و تولیدات آن را بزرگواران و مخاطبان ملاحظه می کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان اوج افزود: سازمان اوج امسال با چهار اثر بلند داستانی در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت که فیلم های بسیار جدی‌ای هستند و پیش بینی ما این است که اگر دقیق بررسی شوند جوایزی را به خود اختصاص می دهند.

وی تاکید کرد: این خطی که ایجاد شده به این دلیل است که هیات انتخاب، هیات داوران و سازمان اوج را در فشار قرار بدهند زیرا کافی است این آثار در جشنواره فیلم فجر جایزه بگیرند آن وقت واکنش ها چه خواهد بود؟ و همه می گویند به این دلیل جوایزی دریافت کردند که سازمان اوج خودش این جشنواره را برگزار کرده است.

ذوقی با اشاره به اینکه سازمان اوج مثل بسیاری از بخش های این کشور تنگناهای مالی دارد و خیلی جاها صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارد، گفت: اگر ما این رقم پول ها را داشتیم فیلم های سینمایی و سریال هایی که فیلمنامه های آنان نهایی شده و کارگردان های بسیار خوش نام و شاخصی قرار است آنها را بسازند به جریان می انداختیم. پیشنهاد من این است نظر دوستان ارشاد را هم بپرسید زیرا آنها هم قطعا همین نظر را خواهند داشت.

وی در پایان بیان کرد: ما یک سازمان سیاسی نیستیم بلکه مجموعه هنری هستیم و کسانی که کار تخصصی هنری بلدند متوجه می شوند کیفیت آثار ما به چه صورت است. یعنی اگر اوج مختصر آبرویی تاکنون کسب کرده به این دلیل است که خروجی ها و آثار خوبی دارد البته آثار ما بدون اشکال هم نیستند ولی تلاش ما تولید آثار آبرومند است.