همدردی بازیگر فیلم «جنگ نفت‌کش‌ها» با خانواده قربانیان نفتکش "سانچی"

مجید مظفری بازیگر فیلم «جنگ نفت‌کش‌ها» درباره حادثه نفتکش سانچی و درگذشت خدمه ایران آن بیان کرد: دقایقی پیش در شرکت نفتکش ها و در کنار خانواده های افرادی بودم که در این حادثه جان خود را از دست داده اند و بسیار متاثر شدم زیرا آنها اوضاع بدی داشتند و ما نمی دانستیم چه بگوییم تا کمی درد آنها تسلا پیدا کند. من در آنجا پدری را دیدم که عروس و فرزند خود را از دست داده بود در حالی که آنها تازه عروس و داماد شده بودند.

وی افزود: ملوانان و کسانی که در کشتی های نفتی کار می کنند جانشان را کف دست می گذارند و به کار می پردازند زیرا به واقع یک بمب متحرک زیرپای آنها است که هر لحظه ممکن است هزار اتفاق برای آنها رخ دهد. این افراد با کاری که می کنند، محیط کاری که دارند و فشاری که روی آنها است، کار بزرگمردانه ای می کنند زیرا شرایط ویژه ای مثل گرما، سرما و طوفان برای آنها رخ می دهد. در موتورخانه کشتی بالای ۵۰ درجه حرارت وجود دارد و این افراد در آنجا کار می کنند ضمن اینکه دستمزدی که می گیرند و امکاناتی که دارند نشان از بزرگمردی آنها دارد. اینها افرادی هستند که چرخ اقتصادی کشور را به حرکت در می آورند.

مظفری بیان کرد: باید بیش از این ها به این افراد توجه شود به ویژه به خانواده هایی که فرزندان خود را از دست داده اند توجه ویژه ای شود البته هرکاری برای آنها بکنند عزیزانشان برنمی گردند برای مثال من متاثرم از اینکه حتی پیکر پاک آنها نیز پیدا نشد و کشتی غرق شد.

این بازیگر با اشاره به ساخت فیلم‌هایی با این محوریت اظهار کرد: ساخت فیلم‌هایی درباره درگذشتگان کشتی چندان شدنی نیست زیرا همه چیز از بین رفته است اما ای کاش آنها نجات پیدا می کردند تا ما می توانستیم از قهرمانی‌های این افراد فیلم بسازیم. به طور کلی ما نسبت به چنین افرادی کوتاهی می کنیم و شناختی از آنها در جامعه خود نداریم برای مثال در دوران جنگ این افراد نفت را از کشور می بردند و کافی بود یک تیر به آنها بخورد تا به طور کلی کشتی منفجر شود همینطور که در کشتی سانچی این اتفاق افتاد، بنابراین اگر مردم ما بدانند این انرژی ها چگونه از کشور ما خارج یا به کشور وارد می شود در مصرف آنها محتاط تر می شوند.

مظفری گفت: این دریادلان واقعا دریادل هستند برای مثال کشتی های باری چندان خطری ندارند اما کشتی های حامل نفت و گاز توسط جوانان دریادل این کشور اداره می شود و ما باید بیش از این ها به این افراد توجه کنیم و از نظر اقتصادی به خانواده های آنها برسیم چون خانواده های آنها ماه ها و هفته ها از عزیزانشان دور هستند.

وی در پایان اظهار کرد: من از صمیم قلبم به خانواده آنها تسلیت می گویم و برایشان از خدا صبر می خواهم زیرا حادثه سنگینی برای آنها به وقوع پیوسته است.