به گزارش سرویس هنری افکارنیوز، ۲۰۱۱ سال پرباري براي اهالي تلويزيون بوده و حال با نزديك شدن به آخرين روزهاي آن، وبسايت ديلي بلم فهرستي را از برترين سريالهاي تلويزيوني تهيه كرده كه در آن نام محصولات پربينندهاي چون امپراطوري ساحلي و بازي براي تختها به چشم ميخورد.

«بدشکنی»(Breaking Bad) سریال شبکه‌ی «ای. ام. سی» درصدر این فهرست ۱۰ عنوانی قرار گرفت. «برایان کرنستون» نقش ضدقهرمان داستان را در این سریال ایفا می‌کند که می‌توان آن را یکی از ماندگارترین نقش‌های او دانست. کارگردان

و نویسنده‌ی «بدشکنی»، وینس گیلیان است که تاکنون چهار فصل از آن به روی آنتن برده است.

سریال معروف «بازی برای تخت‌ها» هم در رتبه‌ی دوم نشست و افتخاری دیگر را برای کارگردان خود به ارمغان آورد. این سریال پربیننده اقتباسی از رمان‌های فانتزی «جی. آر. آر. مارتین» است که مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است.

«بازی برای تخت‌ها» نام اولین رمان این مجموعه کتاب است که سریالی به همین نام توسط «دیوید بنیوف» و «دی. بی. ویس» از روی آن ساخته می‌شود. شبکه‌ی تلویزیونی «اچ. بی. او» این سریال قرون وسطایی را از ۱۷ ماه آوریل به روی آنتن برده است. با این‌که مدت زیادی ار پخش «بازی برای تخت‌ها» نگذشته، این سریال توجه منتقدین و مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است.

سریال «بازی برای تخت‌ها» در شصت‌و‌سومین دوره‌ی برگزاری جوایز «امی»، ‌که به اسکار تلویزیونی معروف است، نامزدی ۱۳ بخش‌ از جمله کارگردانی سریال‌های درام، ‌ بهترین سریال درام و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد(پیتر دینکلج) و جایزه‌ی بخش طراحی عنوان اصلی را به‌دست آورده است.

مارتین اسکورسیزی هم با «امپراطوری ساحلی» خود توانست رتبه‌ی سوم این فهرست را به دست بیاورد. این سریال که از قسمت اول پخش با استقبال قابل‌توجه مخاطبان مواجه شد‌، «استیو بوسمی» را در نقش اول خود دارد. «امپراطوری ساحلی» از زمان شروع پخش از شبکه‌ی «اچ. بی. او»، تاکنون جوایز معتبری همچون امی را به خود اختصاص داده است. اسکورسیزی برای ساخت سریال «امپراطوری ساحلی» ‌ عنوان بهترین کارگردانی سریال‌های درام تلویزیونی را در جوایز امی ۲۰۱۱ به‌دست آورد. این کارگردان سرشناس برای کسب این جایزه، سازنده‌ی سریال‌های «بازی برای تخت‌ها» و «قتل» را شکست داد.

این سریال یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌های تلویزیونی سال‌های اخیر است. گفته می‌شود برای تولید قسمت اول بین ۱۰ تا ۱۸ میلیون دلار هزینه شده است. استقبال غیرمنتظره‌ی بینندگان از قسمت اول این سریال، موجب تمدید بلافاصله‌ی قرارداد تولید فصل دوم این سریال از شبکه‌ی «اچ. بی. او» شد.

اسکورسیزی هم‌اکنون یکی از تهیه‌کنندگان اصلی این سریال است. قسمت اول این سریال چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیننده داشت.

چهارمین سریال برتر سال ۲۰۱۱ میلادی «داستان وحشت آمریکایی» نام دارد. طبق گزارشات اخیر این سریال یکی از ترسناک‌ترین تولیدات تلویزیونی بوده که تاکنون به روی آنتن رفته است.

چند روز پیش اعلام شد بیش از ۳۳ میلیون نفر از تماشای فصل اول سریال «داستان وحشت آمریکایی» به خود لرزیدند. قسمت آخر این سریال ترسناک رکوردشکنی کرد و گفته می‌شود فصل جدید آن در خانه‌ی مخوف دیگری با بازیگران جدید تولید ‌شود.

هر قسمت فصل اول این سریال بطور میانگین دو میلیون و ۸۱۰ هزار بیننده داشت و در مجموع ۱۲ قسمت فصل اول ۳۳ میلیون و ۸۲۰ هزار نفر بیننده داشت. البته این آمار بدون احتساب تعداد بینندگان پخش مجدد هر قسمت است.

«پسران بی‌قانون» به کارگردانی «کورت ساتر» دیگر درام جنایی است که توانست خود را در رتبه‌ی پنجم فهرست برترین سریال‌های ۲۰۱۱ جای دهد. تاکنون ۵۲ قسمت از این سریال به روی آنتن رفته است.

«مرده‌ی متحرک» سریال معروف شبکه‌ی «ای. ام. سی» هم در ششمین رتبه‌ی این فهرست نشست. این درام تلویزیونی با فصل دومش تا سال ۲۰۱۲ هم میهمان مخاطبان خواهد بود. «فرنک دارابونت» این سریال آخرالزمانی را برای «ای. ام. سی» کارگردانی می‌کند.

«انسان بودن» به کارگردانی و نویسندگی «توبی وایت‌هاوس»، دیگر درام تلویزیونی است که جزو بهترین‌های سال۲۰۱۱ قرار گرفت و پس از آن «خون واقعی» سریال پرطرفدار شبک‌ِی «اچ. بی. او»، هشتمین سریال برتر سال جاری میلادی لقب گرفت. کارگردان و تهیه‌کننده‌ی این سریال تلویزیونی «آلن بال» است که سال ۲۰۰۸ اولین فصل آن را با همکاری کمپانی تولیدی «بال» و یک موسسه سرگرمی دیگر منتشر کرد.

داستان این سریال درباره‌ی زندگی خون‌آشام‌ها در کنار انسان‌هاست. بن‌مایه‌ی این اثر تلویزیونی از کتابی به نام «رازهای خون‌آشام‌های جنوبی» نوشته‌ی «چارلین هریس» برگرفته شده است.

نهمین رتبه‌ی فهرست دیلی بلم هم به فصل دوم مینی‌سریال «اسپارتاکوس» رسید. این سریال که امسال با از دست دادن بازیگر نقش اصلی «اسپارتاکوس» در اثر ابتلا به سرطان‌، نقل محافل شده بود، ‌ با به کارگیری بازیگر جدید همچنان محبوبیت خود را حفظ کرد.

فصل اول این سریال اکشن درام فانتزی توسط «میشل هارست»، «ریک جاکوبسون» و «جسی وارن» کارگردانی شد.

سریال «اسپارتاکوس: خون و ماسه» روایتگر داستان اسپارتاکوس در ۷۳ سال پیش از تولد عیسی مسیح است. اسپارتاکوس که برده‌ای در روم بود برای گلادیاتوری آموزش می‌دید اما همراه با بردگانی دیگر از مدرسه‌ی گلادیاتورها فرار کرده و اولین قیام بردگان با بیش از ۱۲۰ هزار جنگجو را رهبری کرد.

در این سریال داستان این گلادیاتور بازسازی شده و داستان‌هایی تخیلی به آن افزوده و از تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای برای ساختن آن استفاده شده است. داستان این سریال، سال‌ها بعد از قیام اسپارتاکوس اتفاق می‌افتد و شخصیت اصلی این سریال چون از قبیله‌ی اسپارتاکوس بوده است، بین مردم به اسپارتاکوس معروف می‌شود.

به گزارش ايسنا، عنوان دهمين سريال برتر در سال ۲۰۱۱ نيز به سريال كمدي انجمن رسيد. اين سريال آمريكايي محصولي از شبكهي ان.بي.سي است كه طرفداران بسياري دارد و تاكنون سه فصل از آن به كارگرداني دن هارمون پخش شده است.