کاهش جدی بارندگی در قزوین

آرش بهاروند عصر امروز در جمع کارشناسان این اداره کل، اظهار داشت: از ابتدای فصل زراعی جاری تاکنون قزوین تنها 67 میلی‌متر بارش داشته که این رقم به نسبت دوره بلند مدت نزدیک به 49 درصد کاهش بارندگی را نشان می‌‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر بوئین زهرا با 40 میلی‌متر بارش خشک ترین منطقه قزوین است که بیش از 54 درصد کاهش بارندگی از میانگین بلند مدت در این شهرستان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی قزوین  با اشاره به بارش‌های اخیر در قزوین گفت: طی دو روز گذشته بارش باران در استان قزوین را شاهد بودیم که متاسفانه بسیار کمتر از انتظار بود.

بهاروند گفت: در این مدت آبیک با بیشترین بارش تنها 3و 6 دهم میلی‌متر بارندگی داشته است.

وی با اشاره به کمینه بارندگی در چند روز گذشته در قزوین بیان کرد: کم‌ترین میزان بارندگی در چند روز گذشته قزوین در شهر سیردان با 2 دهم میلی‌متر بارش اتفاق افتاده است که این رقم هشداری جدی در خصوص کم آبی به مردم قزوین است.

مدیرکل هواشناسی قزوین گفت: گذر متناوب امواج ناپایدار از آسمان قزوین برای فردا و پس فردا آسمانی ابری در استان قزوین ایجاد خواهد کرد و از عصر روز گذشته جریانات هوا شمالی می‌شود.

بهاروند افزود: جریانات باد سر شمالی برای استان قزوین وزش بادهای شدید و کاهش محسوس دما را به همراه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود طی این مدت آسمان قزوین ابرناک و همراه با بارندگی‌های گذری باشد.

وی  تصریح کرد:در مناطق کوهستانی و سردسیر استان قزوین احتمال پدیده مه و کولاک در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود و از روز سه شنبه تا اواخر روز چهارشنبه جوی پایدار بر آسمان قزوین حاکم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی قزوین بیان کرد:از اواخر وقت روز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی جدید وارد استان می‌شود که امیدواریم بارش باران و در ارتفاعات بارش برف را برای استان به همراه داشته باشد.

بهاروند گفت: نوسانات دمایی در قزوین در 24 ساعت گذشته نیز بین 0 تا 5درجه سانتی‌گراد بوده است و در این مدت آوج با منفی 7 درجه سانتی‌گراد سردترین شهر قزوین  و آبیک با 7 درجه بالای صفر گرم‌ترین بوده است.