135 نفر از نیروهای شهرداری بروجرد اخراج شدند

 یکی از مشکلات شهرداری بروجرد نیروهای مازادی است که سالهاست در این سازمان مشغول به کار هستند، نیروهایی که هر کدام چندین ماه است حقوق نگرفته و با مشکلات زیادی همراه هستند.

 

 بیش از یکهزار و 700 کارگر در شهرداری بروجرد وجود دارد که بارها و بارها گفته شده جذب این همه نیرو به صورت رابطه ای بوده و سبب شده تا نیروهای شهرداری بیش از حد اضافه شوند.

 

 اما شهرداری در اقدامی تصمیم گرفته به جای تعیین تکلیف نیروهایی که در آستانه بازنشستگی هستند، صدها نفر از کارگر و کارمندان جوان را اخراج کند تا به نوعی سبک سازی انجام دهد.

 

 "ناصر مرادی" عضو شورای شهر بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: شهرداری بروجرد بیش از یکهزار و 700 نیرو دارد که مشکل نیروهای مازاد در شهرداری مدتهاست مطرح شده اما 300 نیرو در حال بازنشسته شدن هستند که شهرداری به جای ایجاد شرایط بازنشسته کردن این افراد، 135 نفر از نیروها را اخراج کرده است.

 

 وی اضافه کرد: نیروهای اخراجی شامل کارگران، کارمندان و کارشناسان هستند که برخی از آنها بیش از 9 سال سابقه کار دارند و شهرداری برای سبک سازی بدنه شهرداری ابتدا تصمیم گرفته که این تعداد نیرو را اخراج کند.

 

 به گفته وی شهرداری باید نیروهایی که توان کار ندارند را بازنشست کند تا سبک سازی شود نه این که نیروهای جوان با مدارک تحصیلی متفاوت اخراج شوند.

 

 مرادی اظهار داشت: ما پیشنهاد دادیم که نیروهایی که شرایط بازنشستگی را دارند تعیین تکلیف شوند و نیروهای جوان اخراج نشوند اما متاسفانه امروز این تعداد کارگر و کارمند از کار بیکار شدند.

 

 وی بیان کرد: این نیروها از سال 87 به بعد در شهرداری جذب شده اند که امروز اخراج شدند.