بهترین راه توسل به امام رضا(ع)

به گزارش افکارنیوز به نقل از نامه، امام علی بن موسیالرضا (ع) هشتمین امام شیعیان است که در سن ۳۵ سالگی مسئولیت امامت و رهبری شیعیان را بر عهده گرفتند. حیات ایشان با خلافت خلفای عباسی مقارن بود که سختیها و رنج بسیاری را بر امام(ع) رواداشتند و سر انجام مامون عباسی ایشان را در سن ۵۵ سالگی به شهادت رساند.

توسل به امام رضا(ع) در میان ایرانیان تا جایی اهمیت دارد که امام خمینی(ره) در این باره می‌‎فرمایند: همه نیروها، همه قدرت‌ها در هر جا هستند، محتاج به توجه خاص حضرت رضا - سلام اللَّه علیه - هستند.

آیت الله العظمی روحانی درباره توسل به امام رضا(ع) می‌فرمایند: بهترین راه توسل به امام رضا(علیه السلام) طریقه اى است که از خود ایشان وارد شده است: «هرگاه اتفاق مهمى براى تو رخ داد، دو رکعت نماز بخوان، در یک رکعت فاتحه و آیت‌الکرسى و در رکعت دوم حمد و سوره قدر را بخوان، سپس قرآن را بردار و آن را بالاى سرت بگیر و بگو: «اللّهُمَّ بحَقِّ ما أَرْسَلْتَهُ إِلى خَلْقِکَ، وَبحَقِّ کُلّ آیَة فِیه، وَبحَقِّ کُلّ مَنْ مَدَحْتَهُ فیهِ عَلَیْکَ، وَبحَقِّکَ عَلَیْهِ، وَلانَعْرِفُ أَحَداً أَعْرَفُ بحَقِّکَ مِنْکَ».

سپس ۱۰ بار مى گویى: یا سَیّدى یا اللّه، و ۱۰ بار بحَقِّ مُحَمَّد، و ۱۰ بار بحَقِّ عَلىّ، و ۱۰ بار بحَقِّ فاطِمَةِ، و به همین شکل ۱۰ بار اسم هر کدام از ائمه را یکى بعد از دیگرى مىگویى. امام رضا(ع) مى فرماید: تا اینکه به امام زمانت مىرسى. به راستى که از جاى خود برنمىخیزى مگر این که خداوند حاجت تو را برآورده مىسازد.