سرویس مذهبیافکارنیوز- قوى‏ترین استدلال بر عصمت حضرت فاطمه علیها السّلام آیه تطهیر است، زیرا که عموم ملت اسلام اتفاق کرده ‏اند بر اینکه مقصود از «اهل البیت» در آیه شریفه خاندان پیغمبر هستند، و روایت از طرق شیعه و سنی رسیده است که این آیه مخصوص علی فاطمه، حسن و حسین علیهم السّلام می باشد، و اینکه حضرت رسول آنان را در زیر عباء خیبرى جمع فرمود،
و سپس گفت: خداوندا این چند نفر که اکنون در زیر عبا اجتماع کرده‏ اند خاندان من هستند، اینک کثافت و پلیدى را از اینان دفع کن، و آنها را پاک و پاکیزه قرار ده،
ام سلمه عرض کرد: یا رسول اللَّه من از اهل بیت شما هستم؟، فرمود: تو بر طریق خیر هستى - ولى از اینان شمرده نمی شوى.

مقصود از «اراده» در این آیة شریفه یا اراده صرف است که هنوز به مقام فعلیت نرسیده و یا اینکه با صرف اراده فعلیت هم با او همراه بوده است، موضوع اول که به مرحله فعل نرسیده باشد باطل است، زیرا که در این صورت اختصاص دادن این موضوع را به اهل بیت رجحانى نخواهد بود زیرا همه مکلفین در این موضوع شرکت دارند، و مطلب دیگر اینکه صرف اراده قابل مدح و ستایش نیست مسلمین اجماع کرده‏ اند که این آیه تفضیل اهل بیت علیهم السّلام است بر سایر مردم و وجه امتیازیست که خاندان پیغمبر با بقیه مسلمین دارند، پس در این صورت مطلب دوم که اراده با فعل توام است ثابت می گردد هنگامى که این مطلب ثابت شود عصمت کسانى که مقصود آیه شریفه هستند روشن می گردد. و در این صورت هیچ یک از قبایح از آنان نباید سر بزند، زیرا که آیه شریفه عصمت این اشخاص را می رساند.

منبع:زندگانى چهارده معصوم عليهم السلام / ترجمه إعلام الورى، ص: ۲۲3.