ساده ترین راه برای دوری از وسوسه های شیطانی

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری  گفت: ظاهر انسان بیانگر باطن اوست.

وی افزود: انسان مومن اصلاح ظاهر را مقدمه‌ و وسیله‌ای برای رسیدن به صلاح باطن می‌داند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه قرآن کریم بهترین راهکار برای صیانت انسان از وساوس شیطانی است، ابراز کرد: قرآن کریم سپر و سنگر انسان در برابر نفوذ پنهانی وسوسه‌ها است، این کتاب آسمانی ظاهر و باطن انسان را اصلاح می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه وسوسه‌های شیطان قلب انسان را نشانه می‌رود، اظهار داشت: امام سجاد(ع) در دعای 42 صحیفه سجادیه از خداوند می‌خواهند که ضمیر ایشان را به واسطه قرآن از آلودگی‌های ظاهری و باطنی محفوظ بدارد.

وی افزود: انسان اگر با قرآن کریم انس نداشته باشد به بلاهای درونی مانند عجب، تکبر، ریا و سایر موراد مبتلا می‌شود و انسان با آن آلودگی‌ها انس می‌گیرد. اگر حضرت تاکید دارند که از چشم خود مراقبت کنید که امور حرام را مشاهده نکنید به این دلیل است که اگر چشم صحنه حرام را مشاهده کند تیری سمی است که مستقیم به قلب اصابت می‌کند.

وی با بیان اینکه ضمیر انسان خط اتصال به ملکوت عالم است، عنوان کرد: باطن عالم باطن انسان است اگر باطن انسان پاک باشد جلوه‌ها و حقایق ملکوت را می‌تواند درک کند اما اگر باطن انسان آلوده شود همه سرمایه‌های ملکوتی او نابود می‌شود و نمی‌تواند حقایق را درک کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: آلودگی دل در محضر قرآن طاهر می‌شود و غل و زنجیرهایی که به سبب گناه دست انسان بسته شده را با قرآن می‌توان باز کرد.

ایشان خاطرنشان کرد: امکان ندارد کسی به تزکیه دست یابد مگر آنکه خداوند دست او را بگیرد.