خودکفایی ایران در ساخت مخازن CNG و صنعت خودرو

محمدرضا نعمت‌زاده پیش از ظهر امروز در سفر دو روزه هیئت دولت به استان مرکزی و در بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی در اراک با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی اظهار داشت: 13 طرح صنعتی در استان مرکزی آماده افتتاح است که این طرح‌ها به منظور حمایت از تولیدات داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: به منظور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور خوشبختانه گام‌های مناسبی در استان صنعتی اراک برداشته شده و ارزیابی ما از روند تاسیس و بهره‌برداری واحدهای صنعتی این استان مثبت است امیدواریم سفر هیئت دولت در استان مرکزی هم برکات خوب و بسیاری را برای مردم منطقه به دنبال داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت ماشین‌سازی اراک گفت: این واحد صنعتی دارای ظرفیت‌های خوب و بالایی در زمینه‌های فنی‌و فناوری است که خوشبختانه با درک درست مدیران از این واحد تولیدی توانسته اثراث مثبتی بر اقتصاد کشور بگذارد و امروز شاهد طراحی و ساخت مکان مخزن سی ان جی «CNG» خودروها در این استان باشیم.

نعمت‌زاده بیان کرد: امروز شاهد بالاترین استانداردها در صنایع ماشین‌سازی اراک هستیم که نصب مخازن CNG و تحویل آنها به کارخانه‌های خودروسازی برتر کشور نمونه بارز این مهم است که به دست پرتوان متخصصان ایرانی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امروز کشور در زمینه ساخت مخازن سوختی از جمله سی ان جی و صنعت خودروسازی خودکفا شده و این جای خوشحالی است و به خود می‌بالیم که تمامی نیازهای مخازن سوخت در داخل کشور تامین می‌شود و چیزی که دارای اهمیت و توجه است اینکه تمامی ماشین آلات و وسایل تست و آزمایش این مخازن از سوی صنعتگران زبده در داخل کشور ساخته می‌شود که این امر بیانگر قابلیت ماشین سازی استان مرکزی است و امیدواریم روز به روز تجهیزات بیشتری در ایران طراحی و ساخته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در راستای نجات صنایع این استان مصوبات سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال پیگیری است و امیدواریم بتوانیم این مصوبات را اجرایی کنیم اما باید پذیرفت تعدادی از تصمیمات کوتاه مدت هستند و نیازمند زمان بیشتر که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال تعدادی از آنها به منظور نجات صنایع نیمه تعطیل اجرایی کنیم.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: واحدهایی که در این استان دچار مشکل شده‌اند نیازمند تزریق منابع مالی هستند که در مراحل مختلف این نیازها مورد بررسی قرار گرفته و برای برطرف کردن مشکل آنها منابعی تصویب می‌شود.

وی اضافه کرد: ما بر روی صنعت خودروسازی حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم و باید تلاش کنیم جریان ماشین‌سازی در کشور به سمتی حرکت کند که در تامین نیازهای داخلی این صنعت دیگر وابستگی به خارج کشور نداشته باشیم که این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مدون است تا بتوانیم ماشین‌آلات را در داخل طراحی و بسازیم.