پایان محرومیت رقیب سلیمی و انوشیروانی

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، رشید شریفی که در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۰۹قزاقستان به دلیل ارتکاب به دوپینگ تا سال ۲۰۱۳ از حضور در مسابقات وزنهبرداری محروم شد، از مدتها پیش تمرینات خود را برای بازگشت پرفروغ به دنیای وزنهبرداری پس از پایان دوران محرومیت آغاز کرده است.

شریفی در خصوص آخرین وضعیتش به خبرنگار فارس گفت: محرومیتم اردیبهشت‌ماه سال آینده به پایان می‌رسد. بر همین اساس تمریناتم را از مدت‌ها پیش برای بازگشت به عرصه ورزش پس از دوران محرومیت آغاز کرده‌ام.

نفر ششم فوق سنگین وزنه‌برداری المپیک پکن در خصوص اینکه محرومیت وزنه‌برداران از سال ۲۰۱۳ از ۴ سال به ۲ سال کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: شانس من بود و همان مدتی که دوران محرومیت دوپینگی‌ها ۴ سال بود، این مدت هم نصیب من شد. در مجموع این ۴ سال برایم به سختی گذشت.

وزنه‌بردار ۲۸ ساله سابق تیم ملی وزنه‌برداری در خصوص برنامه‌اش پس از پایان دوران محرومیت گفت: محرومیتم پس از رقابت‌های قهرمانی آسیا به پایان می‌رسد و متأسفانه به این مسابقات نمی‌رسم. با این حال هدف اولم مسابقات جهانی لهستان است.

وی در مورد مصدومیت وزنه‌برداران فوق سنگین تیم ملی یعنی بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی گفت: امیدوارم این دو پس از سپری کردن مصدومیت خود زودتر به دوران آمادگی بازگشته تا شاهد رقابت خوبی در فوق سنگین تیم ملی وزنه‌برداری باشیم.

وزنه‌بردار اصفهانی یادآور شد: از هفت هشت سال پیش با سلیمی و انوشیروانی آشنا بودم و در اردوها هم تا قبل از محرومیتم با هم بودیم و امیدوارم تا رقابت‌های جهانی ۲۰۱۳ لهستان بتوانیم رقابت خوبی با هم داشته باشیم.

وی تأکید کرد: من با این دو کری ندارم چراکه وزنه‌برداری یک رشته رکوردی است و هر وزنه‌بردار که بهتر باشد نتایج بهتری هم می‌گیرد و احتیاجی به کری نیست.

شریفی در پاسخ به این سؤال که در صورتی که سلیمی و انوشیروانی پس از عمل جراحی از دنیای قهرمانی دور شوند؛ وی می‌تواند جایگزین آنها در فوق سنگین وزنه‌برداری شود، گفت: اگر اتفاقی پیش نیاید و همه چیز روبراه باشد، حتما این اتفاق می‌افتد، البته قطعا هم سجاد و هم بهداد پس از جراحی دوباره به دنیای قهرمانی بازخواهند گشت و مشکلشان به گونه‌ای نیست که بخواهند برای همیشه وزنه‌برداری را کنار بگذارند.

وی در مورد رکوردهایش افزود: در حال حاضر در یکضرب تا رکورد ۲۰۰ کیلو و در دوضرب تا رکورد ۲۴۰ کیلوگرم پیش رفته‌ام.

وزنه‌بردار سابق تیم ملی وزنه‌برداری در خصوص اینکه آیا مسئولان فدراسیون از وضعیت وی در اطلاع هستند یا خبر و اینکه آیا احتمال حضورش در اردوی تیم ملی قبل از پایان محرومیت وجود دارد؛ گفت: از شرایطم خبر دارند و احتمال دارد از بهمن‌ماه که اردوی تیم ملی وزنه‌برداری آغاز می‌شود به جمع ملی‌پوشان بپیوندم. در این خصوص صحبت‌هایی شده است. اگر دعوتم کنند که تمریناتم را در اردوی تیم ملی زیر نظر کادرفنی ادامه می‌دهم و اگر هم این اتفاق نیافتد از سال آینده وارد اردو خواهم شد.

شریفی در مورد دیگر وزنهبردار فوق سنگین سابق تیم ملی یعنی سعید علیحسینی که شرایطی شبیه به وی داشت، گفت: سعید بسیار بدشانس بود و نمیتوان خیلی در مورد وی صحبت کرد. من امید به ۴ سال آینده داشتم اما او هیچ امیدی برای آینده ندارد