نظر بزرگان فوتبال جهان درباره رونالدو، اینیستا و مسی

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، سایت فیفا در گزارشی گفتههای بازیکنان و مربیان بزرگ فوتبال جهان درباره این سه بازیکن را منتشر کرده است.

درباره کریستیانو رونالدو

**کارلوس کی‌روش:

پرتغال تیمی ملی است که اسمش کریستیانو رونالدو است و یک گروه بازیکن که به دنبال او می‌دوند.

** املیانو بوترگانو:

رونالدو یک پدیده است. سبک بازی او منحصر به فرد است. او بازیکنی است که هر روز قصد دارد از روز قبل بهتر شود. رونالدو جاه طلب است با توانایی‌های بالا در امر گلزنی و تاثیر زیادی در رختکن تیم، او بزرگترین مهاجمی است که تا به حال پیراهن رئال مادرید را پوشیده است.

** سرآلکس فرگوسن:

او بازیکن باور نکردنی است. تاریخ منچستر یونایتد بازیکنان بزرگی به خود دیده است که در این بین رونالدو می‌تواند با همه آنها مقایسه شود. اگر چه او توانایی ذاتی دارد، اما او در خیلی جاها توانایی‌های خودش را بهبود می‌بخشد. او مدام تمرین می‌کند که در این مورد شبیه اریک کانتوناست، او قطعا ارزش بالایی برای رئال مادرید دارد.

** رود گولیت:

آن چیزی که برای دیوید بکام رخ داد برای رونالدو نیز رخ داده است. مردم از آنها انتقاد می‌کنند به این خاطر که مردم به خوش منظر بودن آنها حسادت می‌کنند، اما از نظر من رونالدو بازیکن ایده‌آلی است. او سریع، قدبلند، ضربه سرزن، تکنیکی، پنالتی گیر و ضربه آزاد زن قهاری است. او یک رهبر کامل برای تیم است، به نظر من او یک استثناست.

** دیگو مارادونا در حاشیه یورو ۲۰۱۲:

کریستیانو رونالدو سال‌ها برای رسیدن به سطح خوب در رده ملی تلاش کرده است. بهترین بازیکن جهان در کنار لیونل مسی قبلا زمانی که برای تیم ملی پرتغال بازی می‌کرد، ناامید و بد اخلاق به نظر می‌رسید، اما بعد از چند بازی خوب برای تیم ملی پرتغال و گل زدن او برای تیم ملی، توانست پرتغال را به نیمه نهایی برساند همیشه وقتی سوپر استارها را در بهترین فرم ببینید لذت بخش است. او به مردم پرتغال نشان داد که لیاقت این که سمبل او در لیسبون ساخته شود را دارد.

** نونو:

مسی بازیکن بزرگی است، اما کریستیانو رونالدو واقعا چشمگیر است. رونالدو بهترین بازیکن جهان است، زیرا از هر نظر کامل است. او سریع، قدرتمند، گلزن، توانمند و در خدمت تیم است. او واقعا کامل است. هیچ وقت بازیکن به کاملی او ندیده‌ام. فوتبال تغییرات زیادی کرده است و من شک دارم که بازیکنانی نظیر پله، دی استفانو و مارادونا کارهای امروز رونالدو را انجام دهند.

** درباره لیونل مسی

** پپ گوآردیولا:

درست مثل مایکل جردن در بسکتبال، مسی سرآمد ورزش خود است. کمتر ورزشکاری در دنیا مثل مایکل جردن و لیونل می‌توانستند سرآمد ورزش‌های خود باشند. برای کسانی که به دنبال رسیدن به لیونل مسی هستند، متاسفم. غیر ممکن است. این بچه بی‌نظیر است. او تنها یک گلزن قابل نیست، بلکه هر گل او زیباتر از گل قبلی است.

آلفو باسیله:

شما نمی‌توانید کسی را با مسی مقایسه کنید. رونالدو فوتبالیست بزرگی است، اما مسی از کره مریخ آمده است. مسی با توپ بیشتر از زمانی که تنها با توپ می‌رود سرعت دارد، انگار یک ورزش دیگر انجام می‌دهد. انجام دادن چیزهایی که مسی با سرعتش انجام می‌دهد غیر ممکن است.

** گرد مولر:

رکورد من ۴۰ سال پا بر جا بود. اکنون بهترین بازیکن جهان رکورد من را شکسته است. برای او خیلی خوشحالم، او بازیکن فوق‌العاده‌ای است. بازیکنی با مهارت‌های بالا و فروتنی زیاد. اکنون فکر می‌کنم او نیز ۴۰ سال رکورد گلزنی را نزد خود نگه دارد. او فوق‌العاده‌ است و فقط یک ایراد دارد و آن هم این است که در بایرن‌ مونیخ بازی نکرده است!

** لوئیس فیلیپه اسکولاری:

بعضی مردم رونالدو را به خاطر این که بازیکن بزرگی است و قیافه خوبی دارد، دوست ندارند. مردم به او حسودی می‌کنند. بدترین چیز درباره زندگی رونالدو، لیونل مسی است. اگر مسی نبود رونالدو بهترین بازیکن جهان بود.

** آلخاندرو سابیه یا سرمربی آرژانتین:

آکادمی زبان اسپانیا باید به دنبال یک لغت جدید برای توصیف آنچه لیونل مسی در زمین انجام می‌دهد ابداع کند.

** ساموئل اتوئو:

مسی خداست، چه به عنوان وجهه انسانی چه بازیکن فوتبال. امیدوارم جام جهانی را با آرژانتین کسب کند. از خدای متعال می‌خواهم این شانس را به او بدهد.

** درباره آندرس اینیستا

بوریس بکر، تنیسور شماره یک سابق آلمانی:

قطعا اینیستا شایسته توپ طلاست. درست است که خوب بازی کردن و کسب جام در تیمی مثل بارسلونا خیلی کار سختی نیست، اما در تیم ملی است که کلاس یک بازیکن مشخص می‌شود. اتفاقی که برای بازیکنان بزرگی نظیر پله، دیگو مارادونا و زیدان رخ داد. اینیستا در تیم ملی اسپانیا نشان داد که مسی از بهترین بازیکنان جهان است و به این خاطر است که من اینیستا را بالاتر از مسی و رونالدو می‌دانم، هر چند که مسی و رونالدو برای باشگاه‌شان ماشین گلزنی بودند، اما هنوز با تیم ملی کشورشان افتخار بزرگی کسب نکردند.

** دیوید سیلوا:

مطبوعات از من همیشه سوال می‌کنند که مسی بهتر است یا رونالدو، اما برای من مشخص است آندرس اینیستا بهتر است. او توانایی انجام کارهای سخت در زمین را دارد. او با توپ جادو می‌کند و بازیکن تاثیر گذاری است.

** لوئیس فرناندز

درباره آندرس اینیستا به اندازه لیونل مسی صحبت نمی‌شد، اما من دوست دارم اینیستا توپ طلا را ببرد. او به خاطر بازی‌های خوب برای بارسلونا و تیم ملی اسپانیا شایسته توپ طلاست. او توانایی هر کاری را در زمین دارد. او شانس‌های خوب گلزنی در زمین ایجاد می‌کند و البته گلزن قابلی نیز است. او می‌داند که با توپ چه می‌خواهد انجام دهد.

** سرخیو راموس:

او بازیکن روشنفکری است و واقعا یک جادوگر است، اینیستا واقعا قابل احترام است. به عنوان یک فوتبال دوست از این که کنار او بازی کردم افتخار می‌کنم. اینیستا کارهایی در زمین می‌کند که بقیه قادر به انجام آن نیستند.

** خوان رومن ریکلمه:

من بازی‌های اینیستا را تماشا می‌کنم و فهمیدم حتی بازیکنی در سن من نیز می‌تواند چیزهای جدیدی را یاد بگیرد.

** فرناندو تورس:

وقتی او توپ را کنترل میکند بقیه باید متوقف شوند. من از ۱۵ سالگی کنار او بازی کردم و هیچ گاه ندیدم او بد بازی کنند