تکلیف پیوستن امیری و بیرانوند به پرسپولیس مشخص شد

منصور قنبرزاده  در خصوص آخرین وضعیت پیام صادقیان برای جدایی از تیم فوتبال نفت گفت: در حال مذاکره با دو سه باشگاه هستیم که تقاضای جذب این بازیکن را داده اند. باید بگویم هم سرمربی تیم و هم باشگاه نفت اعلام کرده که صادقیان بازیکنی است که از نظر اخلاقی و فرهنگی از او رضایت داریم اما به دلیل مشکلات مالی قصد دارد از این باشگاه جدا شود چرا که ما تاکنون حدود 40 درصد از قرارداد او را به وی پرداخت کردیم اما خودش می‌خواهد به جای دیگری برود که من هم با این موضوع موافقم. او تقاضای شخصی برای این جدایی کرده و نامه نگاری‌هایی نیز انجام شده است.

 

وی ادامه داد: البته باید بگویم که در بحث نقل و انتقالات ما استراتژی داریم که آن‌را فعلا رسانه‌ای نخواهیم کرد. قصد داریم تا چندی دیگر از اصحاب رسانه دعوت کنیم تا در یک نشست مطبوعاتی در خصوص استراتژی نقل و انتقالاتمان صحبت کنیم اما الان زمان رسانه‌ای کردن این مسئله نیست.

 

مدیرعامل باشگاه نفت در خصوص بحث جدایی بازیکنان این تیم تصریح کرد: در جلسه‌ای که روز گذشته با سرمربی تیم داشتیم به این موضوع رسیدیم که به هیچ عنوان علیرضا بیرانوند و وحید امیری  از تیم نفت جدا نخواهند شد. اما درباره سایر بازیکنان بعدا صحبت خواهم کرد. هر زمان جدایی یا پیوستن بازیکنی در باشگاه نفت قطعی شود آن‌را از طریق سایت رسمی باشگاه اعلام خواهیم کرد.

قنبرزاده درباره اینکه گفته می‌شود به دلیل مشکلات مالی باشگاه نفت این باشگاه قصد دارد تعدادی از ستاره‌هایش را به تیم‌های دیگر واگذار کند افزود: هر 16 تیم لیگ برتر مشکلات مالی دارند. اما یکی از اصول حرفه‌ای زمانی که بودجه باشگاه تامین نمی‌شود پایین آوردن هزینه‌هاست و ما هم می‌خواهیم در نیم فصل دوم این کار را انجام دهیم که یکی از راههای پایین آوردن هزینه‌ها بحث فروش بازیکن است. ما نمی‌خواهیم به گونه‌ای کار کنیم که یکی دو سال بعد شکایت‌هایی در فیفا علیه ما ثبت شود تا چند میلیارد تومان جریمه شویم.

وی افزود: ما روشن حرف می‌زنیم و باید بگویم وضعیت باشگاه ما از 70 درصد باشگاه‌های دیگر بهتر است. ما 35 تا 40 درصد از قرارداد بازیکنانمان را پرداخت کرده‌ایم آن‌هم در حالی که بدهی‌های سال گذشته را صفر کردیم. به نظرم کمتر تیمی چنین شرایطی را دارد. باید بگویم ما 35 تا 40 درصد از قرارداد بازیکنانی را پرداخت کردیم که رقم قراردادشان زیر 500 میلیون تومان بوده است. با این همه برخی باشگاه‌ها به دنبال بازیکنان ما هستند که تا حالا فقط 13 درصد از قرارداد بازیکنانش را پرداخت کرده‌اند!

قنبرزاده در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه پرسپولیس برای جذب وحید امیری و علیرضا بیرانوند نامه‌ای برای باشگاه نفت ارسال کرده افزود: تا حالا که از سوی باشگاه پرسپولیس نامه‌ای برای این دو بازیکن نیامده اما هم منصوریان و هم باشگاه مخالف جدایی این دو بازیکن هستند چرا که امیری و بیرانوند سرمایه‌های باشگاه به حساب می‌آیند. عقلانی هم نیست که بخواهیم بازیکنمان را معاوضه کنیم. به نظر شما امیری را با چه کسی معاوضه کنیم؟ به مسئولان این باشگاه توصیه می‌کنیم که خودشان را خسته نکنند و درخواستی برای ما نفرستند و سعی کنند تمرکزشان را بر روی بازیکنان دیگر بگذارند.

مدیرعامل باشگاه نفت درباره اینکه تا چندی پیش او و منصوریان علیه یکدیگر مصاحبه می‌کردند اما چه اتفاقی افتاده که شب گذشته هر دو گفته‌اند که ما با هم از یک خانواده و فامیل هستیم اظهار داشت: من علیه منصوریان صحبت نکردم! به هر حال در یک باشگاه نقطه نظرات مختلفی وجود دارد و مدیریت باید این نظرات را به یک جمع واحد برساند. ما حتی زمانی که 5 امتیاز داشتیم باز هم اعلام کردیم که حتی اگر به لیگ دسته اول هم برویم از منصوریان حمایت خواهیم کرد. با این همه در برخی مسائل غیر فنی سوء برداشت‌هایی به وجود آمد که حل شد. من و منصوریان به هم قول دادیم که حاشیه و تنشی به وجود نیاید و همدلی‌ها بیشتر شود.