با او درباره خودش و اتفاقات اخیر پیرامون سوشا مکانی گپ زدیم که در زیر می‌خوانید:

 

17 هفته از لیگ پانزدهم گذشت... به نظر کمال کامیابی‌نیا، بهترین هافبک دفاعی لیگ برتر چه کسی بوده است؟

به نظرم احمد نوراللهی تا به حال بهترین هافبک دفاعی لیگ کشورمان بوده است. گرچه از تیم امید خط خورد اما در شایستگی‌های این جوان آینده‌دار هیچ شکی نیست.

توپ‌ربایی یکی از ویژگی‌های بازی کمال کامیابی‌نیاست. چگونه به این توانایی رسیدی؟

تمرکز، تمرین ذهنی و دقت به توپ باعث شده این موضوع به چشم بیاید. البته برانکو و سایر مربیان پرسپولیس به ویژه باقری و قنبرپور هم خیلی به من کمک کرده و می‌کنند. جدا از نفراتی که اسم بردم، بعد از هر بازی با هومن افاضلی یکی از مربیان بادانش کشورمان هم در ارتباط هستم و نقاط ضعف و قوت خودم را می‌پرسم.

این روزها سوشا مکانی به سوژه داغ اهالی فوتبال و رسانه‌ها تبدیل شده است. در این رابطه صحبتی نداری؟

من زیاد در جریان مشکل‌ سوشا مکانی نیستم. کار او را هم تأیید نمی‌کنم. به هر حال یک بازیکن ملی باید مراقب خودش باشد اما سوشا مکانی بچه دل‌پاک و صاف و ساده‌ای است. هیچی توی دلش نیست. متأسفانه اتفاقی افتاده و همه باید به او کمک کنیم.

علی پروین و برخی بزرگان پرسپولیس هم برای کمک به سوشا مکانی پیشقدم شده‌اند اما...

می‌دانم پای سوشا تا به حال به زندان باز نشده و نباید هم باز شود. به هر حال او یک چهره ملی است و زشت است به بازداشتگاه برود و همنشین عده‌ای خلافکار شود. وقتی شنیدم علی‌آقا پروین دنبال کارش افتاده، خوشحال شدم. امیدوارم نهادهای مربوطه و هر کسی کاری از دستش برمی‌آید، انجام بدهد. کسی به فکر پدر و مادرش نیست.

مگر با پدر و مادر سوشا مکانی در ارتباط هستی؟

نه، اما مطمئن باشید دارند زجر می‌کشند و خیلی حرف و حدیث‌ها را باید تحمل کنند.

خبرهای واصله حکایت از نزدیک شدن علیرضا بیرانوند به پرسپولیس دارد. تو در نفت تهران با این دروازه‌بان همبازی بودی، آیا او می‌تواند به تیم شما کمک کند؟

علی بازیکن بااستعدادی است. طی دو سال گذشته هم به خوبی خودش را نشان داده است. ان‌شاءا... که بیاید و بتواند به پرسپولیس کمک کند. البته حتماً بنویسید که ما بازیکنان پرسپولیس کماکان منتظر آزادی و بازگشت سوشا مکانی به تمرینات پرسپولیس هستیم.

ولی برخی‌ها معتقدند علیرضا بیرانوند هم حاشیه‌های خودش را دارد و در نفت تهران هم هرازگاهی حاشیه‌ساز شده است.

به نظر من علی باید از 2 یا 3 مشاور خوب بعد از پیوستن به پرسپولیس استفاده کند. بازی کردن در پرسپولیس با همه تیم‌های ایران متفاوت است. هر حرکت او زیر ذره‌بین است و باید 2، 3 نفر به علی کمک کنند.

زمانی که به پرسپولیس پیوستی، کسی به کمک تو آمد؟ یا به عبارت بهتر مشاور خاصی داشتی؟

حمیدرضا رجبی دامادمان که جا دارد همین‌جا از او تشکر کنم، خیلی به من کمک کرده و می‌کند. او در تیم‌های پاس تهران و سایپا بازی کرده و به خوبی با شرایط آشناست. از ابتدای فصل از مشاوره‌های حمیدرضا رجبی و همین‌طور هومن افاضلی استفاده کرده‌ام و ممنون این دو بزرگوار هستم.

تا کی می‌خواهی در پرسپولیس بمانی؟

(می‌خندد) تا زمانی که پرسپولیسی‌ها از قیافه‌ام سیر شوند! (بلندتر می‌خندد و ادامه می‌دهد) از شوخی گذشته یک پیشنهاد خوب از کره جنوبی داشتم که به خاطر پرسپولیس رد کردم. البته تیم مورد نظر هم در انتهای لیگ کره بود.

در پایان حرف خاصی نداری؟

جا دارد یک تشکر هم از گروه آنالیز برنامه 90 و شخص عادل فردوسی‌پور داشته باشم که می‌دانم یک جورهایی تحت فشار است اما برنامه‌ای پرمخاطب و عدالت‌محور می‌سازد. برنامه 90، ما بازیکنان را هر هفته آنالیز می‌کند و همین موضوع باعث پیشرفت می‌شود یا اینکه حداقل من یکی این‌طور فکر می‌کنم.