حرفهای عجیب مربی سابق بیرانوند درباره وی

علی جلالی که جزو اولین مربیان علیرضا بیرانوند محسوب می شود اظهار داشت: بنده تا امروز حرف هایم را درباره این دروازه بان بر زبان نیاوردم. اما حالا احساس می کنم باید صحبت کنم. یک روز زمانی که مربی نونهالان نفت بودم شنیدم که یک دروازه بان در مجموعه حضور دارد که در تهران مکانی برای خوابیدن ندارد. لذا از بچه های تیم شنیدم که مشکلش جدی است و آنها از من خواستند تا جای خوابی برای او تهیه کنم. من هم همه جوره هوای او را داشتم و وقتی از زبانش شنیدم در تهران حامی ندارد اتاقکی را در تهرانسر و در باشگاه نفت در اختیار او و سه، چهار نفر دیگر قرار دادم و خودم هم هر شب تا ساعت 11:00 برایشان غذا می بردم و در اوقات فراغت به آنها خواندن قرآن یاد می دادم. بیرانوند بعد ها که سنش بالاتر رفت و به رده سنی جوانان رسید از آقای رحیم حداد زرین خواستم تا به آقای عارف سیدعلیخانی در تیم ملی جوانان سفارش این بازیکن را بکند. بیرانوند نتوانست در تیم جوانان نفت بازی کند و جایی هم در تهران نداشت. لذا او را به جاهای مختلف فرستادم تا مشکلی از بابت جای خواب و زندگی نداشته باشد و حتی همان کارواشی که خودش می گوید مدتی آنجا بوده کارواش پسرعموی من بود. مدتی گذشت و آقای علی میرزاپور مربی امیدهای نفت شد و از من گلر خواست. من هم شرایطی را فراهم کردم تا علیرضا به آنجا برود و همین بازگشت او به تیم های پایه نفت مقدمات پیشرفت و مطرح شدنش را فراهم کرد.

این مربی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه بعدها رفتاری از این دروازه بان دیدم که باورش برایم دشوار بود. به طور مثال او چون سرباز بود و در دوره مربیگری آقای منصوریان در تیم امید نمی توانست از کشور خارج شود، خودم 15 میلیون چک شخصی ام را به فدراسیون فوتبال دادم تا او با تیم ملی از ایران خارج شود. بعدها هرچه پیغام فرستادم که برود و چک من را بگیرد پاسخی نداد! دروازه بانی که آن همه در حقش لطف کرده بودم حتی جواب تلفن مرا نمی داد و در نهایت وقتی شنید من می خواهم صحبت کنم به آقای مصطفی دارابی گفت تا به من زنگ بزند و بگوید چک آماده است. این آقا حتی به خودش زحمت نداد که شخصا این موضوع را به من بگوید. آنقدر خودش را بالا می بیند که با کسی که مثل یک باغبان او را پرورش داد این گونه رفتار کند. 

وی در ادامه گفت: گلایه من به همین مسائل ختم نمی شود. ایشان در مقطعی از من خواست تا مدیر برنامه هایش باشم و حتی قراردادی امضا کردیم که الان نزد من موجود است. به او گفتم تحصیل کند چون اگر محصل باشد فعلا می تواند به سربازی نرود. بعدها هم در مقطعی که داشت به استقلال و سایپا می رفت و حتی در روزی که با آقای ماجدی سرپرست استقلال جلسه گذاشت از او خواستم در نفت بماند و من بودم که اجازه ندادم این تیم را ترک کند. امسال هم به نیابت از او با آقای عباسی مدیرعامل تراکتورسازی مذاکره کردم که آنها حتی حاضر بودند 600 میلیون تومان یعنی مبلغی که به حامد لک هم نداده بودند، به بیرانوند بدهند. اما در نهایت این دروازه بان نه جواب تماس های مرا داد و نه به قراردادی که با من بسته بود پایبند ماند.

جلالی در پایان گفت: ناراحتی من از این است که علیرضا بیرانوند همه محبت هایم را فراموش کرد و بدتر ازهمه اینکه جواب تلفن هایم را هم نداد.