حدود یک ماه قبل از فرا رسیدن فصل نقل و اتقالات بود که رسانه ها مثل همیشه بحث خریدهای نیم فصل را در اولویت سوال های خود از کادر فنی تیم های لیگ برتری علی الخصوص سرخابی های پایتخت قرار دادند.

پرویز مظلومی و برانکو ایوانکوویچ به کرات در مصاحبه های خود اعلام می کردند که به یک بازیکن نیاز مبرم دارند. مرد کروات نیمکت سرخ ها از جایگزین کردن یک بازیکن به جای هادی نوروزی فقید یاد می کرد و پرویزخان هم از ضرورت استخدام یک پلی میکر به جای کرار صحبت می کرد.

فصل نقل و انتقالات فرا  رسید. یک روز، یک هفته، دو هفته، سه هفته  گذشت و خبری نشد. حالا هم کمتر از 48 ساعت تا پایان مهلت نقل و انتقالات باقی مانده و دو تیم بزرگ پایتخت اندر خم یک کوچه هستند و ماحصل کل وعده و وعیدها و بمب های پرتعداد، تنها دو بازیکن بوده اند.

مهدی مومنی پابه سن گذاشته و نیمکت نشین نفت، شده جایگزین کرار و امیر عباس آئینه چی هم جایگزین هادی گل! عجیب اما واقعی. البته پست هیچ یک از این دو بازیکن با نفرات قبلی یکی نیست اما وقتی بازیکن دیگری جذب نشده حتما دوستان چیزی می بینند که انگار ما نمی بینیم. و البته این احتمال می رود که باشگاه با ان ها در جذب مهره دلخواه همکاری نکرده است. به هر حال هر چه که هست این خریدهای نسبتا ناامید کننده می تواند زنگ خطر بزرگی برای سرخابی ها باشد.