بازیکنانی که در لیست فصل بعد استقلال هستند

سیدمهدی رحمتی پس از یک فصل دوری با حضور پرویز مظلومی روی نیمکت استقلال بازگشت دوباره‌ای به این تیم داشت و توانست با پشت سر گذاشتن رقبا بازوبند کاپیتانی را بر دستان خود ببندد. رحمتی بدون شک یکی از عوامل تأثیرگذار استقلال در لیگ پانزدهم بوده است و توانسته با عملکردهای خوبش آبی‌پوشان را به فینال جام حذفی برساند و در لیگ برتر تا هفته بیست ‌و دوم صدرنشین کند. این اتفاقات باعث شد مسئولان استقلال در حرکتی جالب قرارداد سه ساله‌ای را با رحمتی به امضا برسانند. با این قرارداد 3 ساله رحمتی با پیراهن آبی فوتبال را کنار خواهد گذاشت!

تمدید قرارداد رحمتی بازتاب بسیار خوب و صدالبته تبلیغاتی گسترده‌ای را برای استقلال به همراه داشت. این اتفاقات مسئولان استقلال را به تکاپو انداخت تا قرارداد برخی ستاره‌های دیگر این تیم را تمدید کنند. البته تمدید قرارداد بازیکنان استقلال چند فاکتور دارد. فاکتورهایی نظیر تأثیرگذاری، محبوبیت، اخلاق‌مداری و موافقت سرمربی و اعضای هیأت مدیره. بر این اساس نفراتی قراردادهای جدید به امضا می‌رسانند که در طول لیگ پانزدهم توانسته باشند عملکرد خوبی را به اجرا گذاشته و علاوه بر اینکه کوچک‌ترین مشکل حاشیه‌ای نداشته‌اند محبوبیت زیادی بین هواداران استقلال دارند.

امید ابراهیمی یکی از بازیکنان بی‌حاشیه و توانمند استقلال محسوب می‌شود؛ فوتبالیستی که تا اینجای لیگ برتر 5 گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

پرویز مظلومی علاقه زیادی به بازی ابراهیمی دارد. او درباره این بازیکن می‌گوید: هر وقت امید برای استقلال بازی می‌کند خیال من راحتِ راحت است. ابراهیمی قراردادش پایان فصل به اتمام می‌رسد و دومین گزینه‌ای است که استقلالی‌ها تلاش می‌کنند او را برای ماندن در تیم‌شان ترغیب کنند. آنها قرار است به زودی با ابراهیمی پای میز مذاکره بنشینند. گفته می‌شود او می‌خواهد فصل آینده در لیگ قطر به فوتبالش ادامه دهد و شاید هم مانند مهدی رحمتی به ماندن ترغیب شود.

سجاد شهباززاده، روزبه چشمی و جابر انصاری سه بازیکنی هستند که در لیگ برتر و جام حذفی تأثیر زیادی در موفقیت‌های استقلال داشته‌اند.

شهباززاده گل‌های حساسی را برای استقلال به ثمر رسانده است. دو گلی که او در تبریز برابر تراکتورسازی زد و زمینه حضور آبی‌ها را به مرحله نیمه نهایی جام حذفی فراهم کرد برای مظلومی ارزش فراوانی داشت. سرمربی استقلال بعد از این بازی جمله خوبی را درباره مهاجمش به کار برد. سجاد نشان داد می‌تواند در اروپا بازی کند. قرارداد این بازیکن تا پایان لیگ برتر 96-95 است اما استقلال علاقه زیادی برای تمدید آن دارد. او متولد 1368 است و حالا حالاها می‌تواند در بالاترین سطح بازی کند.

وقتی پرویز مظلومی، روزبه چشمی را به آندرانیک تیموریان و جواد نکونام ترجیح داد بسیاری سرمربی استقلال را مورد نکوهش قرار دادند اما چشمی جواب اعتماد مظلومی را به بهترین شکل ممکن داد و در اوج جوانی بهترین بازی‌ها را برای استقلال به نمایش گذاشت. کاپیتان تیم امید در یک‌قدمی تیم ملی بزرگسالان است و باشگاه استقلال می‌خواهد سال‌های سال از چشمی بهره ببرد.

قرارداد فعلی وی تا پایان فصل 96-95 است و جابر انصاری در 30 سالگی فصل فوق‌العاده‌ای را در استقلال داشته است. او برخلاف پیش‌بینی‌ها در لیگ پانزدهم در بسیاری اوقات عصای دست مظلومی بود و با استفاده از هوش ذاتی و توانایی‌هایش یکی از بهترین خریدهای استقلال لقب گرفته است. گلزنی در دربی محبوبیت زیادی را برای انصاری به همراه داشت. باشگاه استقلال می‌خواهد حداقل تا دو فصل دیگر از انصاری استفاده کند.