همه می‌خواهند بدانند تجربه «محسن ترکی» چگونه او را در داوری شهرآورد هشتادودوم کمک خواهد کرد!

از همین حالا، بلکه از روزها پیش‌تر، یک نکته معلوم است و ثابت شده: ...ورزشگاه پُر می‌شود از تماشاگر! صدهزار نفر هم برای ایفای نقش تماشاگر در بازی فردا کم است!

برخورد استقلال و پرسپولیس، همیشه دربی یا شهرآورد خوانده نمی‌شد! در سال‌های دورتر، در سال‌های نخست، لقب این دیدار، بازی بزرگ بود یا بازی ویژه و یا بازی بزرگان!

اول بار عادل فردوسی‌پور عبارت «دربی» را به کار برد که خوب هم جا افتاد! سپس جواد رستم‌زاده - فوتبال‌نویس اهل مشهد- واژه شهرآورد را معادل دربی قرار داد که این هم مقبول واقع شد و اینک رسیده‌ایم به پیکار هشتادودوم!

به دربی و شهرآورد 82 

همه انتظار دارند بیننده بهترین بازی باشند! همه باور دارند که پرسپولیس و استقلال در بهترین حالت تیمی خود قرار دارند! همه از دیدن این دیدار خوشحالند! همه به نتایج چندوجهی این شهرآورد، خوشبینند!

آیا بازیگران و آیا بازیکنان حق‌ مطلب را ادا می‌کنند؟ آیا بازیکنان حق مطلب را به‌جا خواهند آورد؟ آیا فرصت را دلخواه یافته‌اند؟

پرسپولیسِ برانکو را بهترین پرسپولیس سال‌های اخیر - دست‌کم یک دهه اخیر- دانسته‌اند! استقلال با مظلومی، تیم آسوده و راحتی است! برای هر دو تیم بازی هشتادودوم، بازی ویژه‌ای است! یک فرصت عالی! آیا قرعه‌کشی جام جهانی و شناختن حریفان ایران، بر اهمیت این دیدار و این پیکار نیفزوده است؟

اگرها و اماها

پرسپولیس مهدی طارمی را دارد! استعدادی خاص؛ استعدادی ناب! ماهر در بازی درون هجده‌قدم! ماهر در تمام کردن بازی! ماهر در گل زدن!

استقلال، مکویان را به او می‌چسباند! مظلومی برای از کار انداختن پرسپولیس طارمی را به دست مکویان می‌سپارد! باید دید برانکو چه‌کار خواهد کرد؟ تن به خواسته رقیب می‌دهد یا او، طارمی را مأمور چسبیدن به حنیف می‌کند؟

استقلال باید از سجاد شهباززاده بهترین بازی‌اش را بگیرد، اما چگونه؟

پرسپولیس و طارمی، با حضور علیپور، عالیشاه، احمدزاده و مسلمان تکلیف روشن‌تری دارند! مظلومی و ابراهیمی، مظلومی و حیدری، مظلومی و انصاری و نیز آقای مربی با تجربه بزرگ آرش چه خواهد کرد؟

فشار آوردن بر دفاع وسط پرسپولیس- پاشنه آشیل تیم‌های برانکو- با فشار بر کدام‌یک آغاز خواهد شد: ماریچ یا بنگر؟ توسط سجاد یا جابر؟

و سؤال بعد اینکه، «خسرو» چه‌کاره است؟ یعقوب کریمی چطور؟ جای روزبه را چه کسی پر می‌کند؟ آیا استقلال، نبرد هوایی‌اش را به راه می‌اندازد؟

نقش کلیدی هافبک‌ها

پرسپولیس در میانه میدان پاسورتر نشان داده است!

استقلال از وسط زمین شوتزن‌تر دیده می‌شود!

سرمایه تهاجمی هر دو تیم، ضروری می‌کند شوت‌زدن‌ هافبک‌ها را! فردا، در آزادی، تیمی که بهتر شوت بزند، تیمی که بیشتر شوت بزند، دست بالا را خواهد گرفت! با حضور طارمی و شهباززاده، باید از دو ویژگی و دو هنر به شکل همزمان برخوردار بود:

اول- دادن پاس‌های آخر و پاس‌های منجر به گل!

دوم- شلیک‌گری! قدرت آتش از پشت هجده و از راه دور!

فردا تیمی برنده خواهد شد که مربی‌اش مربیانه‌تر عمل کند و تماشاگر کنار زمین نباشد!

تیمی که برای هر کنش حریف، واکنش سریعی از آستین مربی خود خارج کند!

فردا نبرد فکری و پیکاراندیشگی مربیان نیز هست! مظلومی، چشم در چشم و رخ به رخ برانکو!

نبردی شخصی‌تر و بی‌صداتر، مثل آب زیر کاه!