دربی 82، گل سرسبد بازی‌های پرسپولیس بود

ادموند بزیک، مهاجم اسبق پرسپولیس درخصوص دربی 82 با ما حرف زده و نظراتش را مطرح می‌کند.

 

* در ابتدا چه صحبتی در رابطه با دربی دارید؟

بازی خیلی زیبایی را از دو تیم شاهد بودیم، به شکلی که به نظرم دربی 82، یکی از زیباترین بازی‌هایی بود که من از این دو تیم سراغ داشتم. پرسپولیس تیم برتر میدان بود و به یکی از بردهایی رسید که لیاقتش را داشت و با پیروزی باارزش و پرگل در دربی به صدر رسید و راه خودش را برای قهرمانی هموار کرد.

* علت پیروزی پرگل را در چه موضوعی می‌‌دانید؟

بازی‌های خوب پرسپولیس در چند مدت اخیر باعث شده بود اعتماد به نفس بالایی در بازیکنان پرسپولیس برای دربی حاکم شود. جدا از این مسئله، برانکو از اول بازی برنامه داشت و برای هر دقیقه بازی، سرخپوشان می‌دانستند که چطور باید تلاش کنند. تمام این مسائل هم موجب شده بود تا دربی 82 گل سرسبد بازی‌های پرسپولیس شود.

* بهترین بازیکن پرسپولیس در دربی از نظرتان چه کسی بود؟

مهدی طارمی یکی از شاخص‌ترین بازیکنان پرسپولیس در دربی بود که دو گل هم زد اما به نظرم همه زحمت کشیدند و به همین دلیل نمی‌توان فقط از یک بازیکن حرف زد و آن را بهترین بازیکن پرسپولیس به شمار آورد.

* مشکل تاکتیکی استقلال چه بود؟

به نظرم هر تیمی که استقلال را خوب پرس کند، موفق می‌شود مثلاً قبل از پرسپولیس، تیم سپاهان هم در بازی با استقلال این کار را انجام داد و اتفاقاً موفق هم شد چون استقلال به نظرم زیر پرس نمی‌تواند کار کند و قافیه را می‌بازد.

* به نظرت دربی می‌توانست پرگل‌تر هم شود؟

به نظرم اگر طارمی آن پنالتی را گل می‌کرد، شاید نتیجه سال 52 باز هم تکرار می‌شد اما به هر حال پرسپولیس بازی تماشاگرپسندی را انجام داد و به نظرم از هر نظر نشان داد لیاقت و استحقاق قهرمانی را دارد و پیروزی در دربی هم مهر تأییدی بر بازی‌های موفق چند بازی اخیر زد.