نمره پرتغالی ها به عملکرد دروازه‌بان ایرانی

تیم فوتبال ماریتیمو در دیدار فینال جام حذفی لیگ برتر پرتغال جمعه به مصاف بنفیکا، قهرمان لیگ برتر این کشور رفت که در این دیدار با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد.

علیرضا حقیقی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان در این دیدار در چارچوب دروازه ماریتیمو ایستاده بود که روی گل ششم که از روی نقطه پنالتی دریافت کرد، اشتباه مسلم انجام داد. حقیقی در این بازی علاوه بر 6 گلی که دریافت کرد چند بار هم دروازه‌اش را مقابل مهاجمان بنفیکا بسته نگه داشت تا شکست ماریتیمو از این سنگین‌تر نشود.

روز گذشته روزنامه‌های پرتغال به تحلیل فنی فینال جام حذفی پرداختند که این روزنامه‌ها به دروازه‌بان ایرانی ماریتیمو نمره متوسط دادند. روزنامه اوجوگو که به عملکرد بازیکنان از 10 نمره می‌دهد برای دیدار ماریتیمو و بنفیکا به علیرضا حقیقی نمره 5 داد و عملکرد این دروازه‌بان را متوسط دانست. نیکولاس گایتان، هافبک بنفیکا که در این بازی هم موفق به گلزنی شده بود بهترین نمره را از اوجوگو دریافت کرد که نمرده او 8 از 10 بود.

 

روزنامه دسپورتو هم بازی ماریتیمو و بنفیکا را تحلیل کرده و به بازیکنان دو تیم نمره داده است. در این بین روزنامه دسپورتو به عملکرد 6 بازیکن برتر هر دو تیم به صورت جداگانه نمراتی داده و توضیحاتی در خصوص آنها داده است. این روزنامه از 8 به علیرضا حقیقی نمره 5 داده است که نمره متوسط رو به بالاست و در توضیح عملکرد این بازیکن که او را یکی از 6 بازیکن برتر ماریتیمو مقابل بنفیکا دانسته نوشته است: «او یکی از سورپرایزهای وینگاداست. شما نمی‌توانید بگویید که این دروزاه‌بان از خوردن 6 گل در این بازی خوشحال بوده است».

 

علیرضا حقیقی در نیم فصل از روبین‌کازان جدا شد و به تیم ماریتیموی پرتغال پیوست. این دروازه‌بان در اولین بازی خود که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت و حدود 50 دقیقه برای تیمش بازی کرد موفق شد دروازه‌اش را بسته نگه دارد. حقیقی در بازی مقابل توندلا برای ماریتیمو به صورت کامل بازی کرد که تیمش 4 بر 3 پیروز شد، این دروازه‌بان در بازی آکادمیکا کلین شیت کرد تا تیمش به برتری برسد و در همین بازی هم مصدوم شد. حقیقی پس از آن دو ماه به دلیل مصدومیت از ترکیب دور بود و در بازی پایانی لیگ مقابل موریرنسه به ترکیب بازگشت که این بازی با شکست 2 بر یک ماریتیمو همراه بود. او در بازی پایانی فصل هم در فینال جام حذفی پرتغال مقابل بنفیکا حاضر شد.