دوست دارم شاگرد کی روش شوم

دانیال نوروزی مدافع چپ دانمارکی که پدر و مادری ایرانی دارد با پیوستن به تیم سپاهان اصفهان این روز‌ها بر سر زبان‌ها افتاده است. این مدافع در جدیدترین مصاحبه خود با رسانه‌های کشورش پیوستن به سپاهان را پلی برای حضور در تیم‌ملی ایران عنوان کرده است.

 

نوروزی در مصاحبه با سایت «blod» دانمارک اظهار داشت: دلیل اصلی اینکه ایران را انتخاب کردم و با تیم سپاهان قرارداد بستم این بود که امیدوارم در تیم ملی ایران بازی کنم. من پیش از با برخی از رسانه‌های ایران مصاحبه کرده  و گفته بودم که احتمال بازی کردنم برای تیم‌ملی ایران وجود دارد. با توجه به اینکه من پیشنهادی چندانی در زمستان نداشتم احتمال دعوت شدنم کم بود اما اکنون با پیوستنم به لیگ ایران این فرصت بسیار خوبی است.

 

مدافع 24 ساله در ادامه درباره اینکه می‌تواند توجه کارلوس کی‌روش را جلب کند، گفت: اکنون فرصت خوبی برای من ایجاد شده است و در ایران درباره من صحبت‌ می‌شود. من هنوز به تیم ملی ایران دعوت نشدم ولی این را می‌دانم کی‌روش بازیکنانی که در لیگ ایران عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند را به تیم‌ملی دعوت می‌کند. اگرچه می‌خواهم برای تیم‌ملی ایران بازی کنم اما خودم را بیشتر دانمارکی می‌دانم.

 

 این مدافع ادامه داد: زمانی که بچه بودم خودم را بیشتر دانمارکی می‌دانستم. آرزو داشتم برای تیم‌ملی دانمارک بازی کنم اما امور طوری پیش رفت که این اتفاق نیفتاد.

 

 

نوروزی درباره جایگاه فوتبال در نزد ایرانیان و تیم جدیدش سپاهان اظهار داشت: فوتبال در ایران ورزش اول است. خوشحالم که در فصل آینده در لیگ ایران بازی می‌کنم. سطح لیگ این کشور مانند سوپر لیگ دانمارک(لیگ برتر این کشور) است. تیم سپاهان جزو چهار تیم برتر ایران است. سپاهان در آسیا نیز نتایج خوبی را گرفته است. اگرچه سپاهان در فصل اخیر در رده یازدهم قرار گرفت اما با این وجود در فصل‌های گذشته همیشه در میان 4 تیم نخست بوده است.

 

 

نوروزی که از پدر و مادری ایرانی متولد شده است و در خانواده‎شان به زبان فارسی صحبت می‌کنند درباره آمدن به ایران گفت: ایران نیز مانند کشورهای دیگر است و فرهنگی متفاوت دارد و می‌توان خود را به راحتی با آن تطبیق داد. من بیشتر عمرم را در دانمارک سپری کردم اما اکنون فرصت حضور در ایران را دارم و این بسیار خاص و فوق‌العاده است.