پس از توافق طارمی /حرکت زشت و عجیب رضاییان با پرسپولیس

روز گذشته مهدی طارمی با حضور در باشگاه پرسپولیس مذاکراتی را جهت تمدید قرارداد با این باشگاه در فصل 95-96 انجام داد که خروجی این جلسه توافق ضمنی و شفاهی آقای گل فصل گذشته لیگ برتر با سرخپوشان پایتخت بود. هرچند که حتی وجود توافق ضمنی باعث نشد تا چیزی مکتوب شود بلکه خیال هواداران پرسپولیس آسوده شود.

گفته می‌شود مسؤولان باشگاه پرسپولیس برای طارمی سقف قرارداد باشگاه که مبلغ 950 میلیون تومان است را در نظر گرفتند اما برای اینکه آقای گل فصل گذشته لیگ برتر از نظر مالی راضی باشد بندهایی هم همانند آقای گلی، تعداد پاس گل و قهرمانی پرسپولیس در قرارداد او گنجانده خواهد شد تا با احتساب احتمالی این پاداش‌ها مبلغ قرارداد طارمی بیشتر شود.

در جلسه دیروز یکسری توافقات کلی به دست آمد که اصلی‌ترین آن توافق با طارمی برای پرسپولیسی ماندن بود اما جزئیات این قرارداد موضوعی است که هنوز روی آن توافق کامل صورت نگرفته و قرار است بعد از بازگشت مهدی طارمی از سفر عجیب به ترکیه بر روی جزئیات این قرارداد صحبت شود. مسؤولان باشگاه پرسپولیس به دنبال عقد قرارداد 2 ساله با طارمی هستند اما این مهاجم اعلام کرده ترجیح می‌دهد قرارداد خود را یکساله ببندد. این موضوع باعث شده تا مدیران پرسپولیس حتی به طارمی اعلام کنند که اگر قرارداد 2 ساله ببندد در صورتی که پیشنهاد خارجی داشته باشد مخالفتی با جدایی او نخواهند داشت هر چند که این مسئله محل اختلاف نظر طرفین است که با بازگشت طارمی به ایران قرار است جلسه دیگری در این خصوص شکل بگیرد تا با حصول توافقات قطعی قرارداد طارمی با پرسپولیس بسته شود. البته مسؤولان پرسپولیس از باقی ماندن طارمی در جمع آنها خیالشان راحت است چرا که در حال فراهم کردن سفر این بازیکن به اوکراین برای همراهی پرسپولیس در اردوی تدارکاتی هستند.

اما اینکه طارمی چرا تصمیم ناگهانی برای سفر به ترکیه گرفت موضوعی است که سخت هواداران پرسپولیس را نگران کرده چرا که از دیروز تا به حال در فضای مجازی این خبر دست به دست می‌چرخد که او قصد باقیماندن در جمع سرخپوشان را ندارد. طارمی دیروز به دلیل سفر به ترکیه و به خاطر عجله‌ای که داشت جلسه‌اش در باشگاه را نیمه‌کاره گذاشت و جالب اینجاست که این سفر با همراهی رامین رضائیان که پرسپولیسی‌ها شدیدا این روزها دنبال او می‌گردند، قرار بود انجام شود اما به دلیل دیر رسیدن طارمی به فرودگاه هر دو نفر از پرواز جا ماندند. به همین دلیل مهدی طارمی و رامین رضائیان با پرواز ساعت 4 و 25 دقیقه صبح  امروز و با شماره پرواز 513 هواپیمایی پگاسوز عازم استانبول ترکیه شدند چرا که قرار است مذاکره‌ای در این کشور با یک باشگاه ترکیه‌ای انجام دهند.

جالب اینجاست که طارمی قصد رفتن به فوتبال ترکیه را ندارد چرا که بدون مدیر برنامه‌هایش عازم این سفر شده است اما به اصرار رامین رضائیان او به ترکیه رفت. رضائیان که شنیده می‌شود با مسؤولان باشگاه بورسااسپور ترکیه به توافق رسیده برای مذاکرات نهایی طارمی را با خود به این سفر برد چرا که مسؤولان این باشگاه به دنبال این 2 بازیکن بودند اما طارمی با اصرار رضائیان راهی این سفر شد. ظاهرا رضاییان برای عقد قرارداد با این باشگاه ترکیه ای باید طارمی را همراه خود می برده وگرنه قراردادی در کار نخواهد بود! البته به گفته نزدیکان رضاییان این ادعایی است که خود این بازیکن کرده است.

اتفاق عجیب اینجا رقم می‌خورد؛ مسؤولان باشگاه پرسپولیس مدعی هستند که رامین رضائیان با آنها قرارداد دارد و حتی مدیر برنامه این بازیکن روز گذشته در یک مصاحبه رسمی اعلام کرد که رضائیان طی همین هفته در تمرینات پرسپولیس حاضر خواهد شد اما مشخص نیست این بازیکن با چه ادله‌ای معتقد است که با پرسپولیس قرارداد ندارد و به دنبال رفتن به فوتبال اروپاست آنهم در حالی که او طی چند وقت اخیر پاسخی به تماس‌های پرسپولیسی‌ها نداده و مدعی است که به دلیل بیماری پدرش درگیر است. حالا باید منتظر واکنش مسؤولان باشگاه پرسپولیس باشیم که اگر به واقع رضائیان با این باشگاه قرارداد دارد هر چه سریع‌تر تصویر قرارداد او را منتشر کنند تا خیال همه راحت شود و اگر هم این بازیکن قرارداد ندارد که تکلیفش مشخص شود.

رنگ و بوی رفتاری که از سوی رضاییان صورت می گیرد شبیه یک بازیکن حرفه ای نیست. او حتی اگر حق داشته باشد با تیم دیگری مذاکره کند می تواند پاسخ تلفن های باشگاه را بدهد وگرنه اگر حقی ندارد چطور می خواهد این رفتارهای آماتورگونه را جبران کند؟