ناگفته های دربی

1-در سال 48 تیم پیکان برابر تیم تاج در مسابقات باشگاه های تهران با دو گل همایون بهزادی و کلانی برنده شد، همایون بهزادی همیشه اصرار دارد که نتیجه این بازی را جزو بازی های تاریخ پرسپولیس و استقلال مطرح کنیم.

2-دربی بهمن ماه 48 این بازی تا دقیقه ۸۲ ادامه یافت اما در این لحظه تیم پرسپولیس میدان را به دلیل اعتراض به نحوه قضاوت ترک کرد و فدراسیون فوتبال نتیجه را سه بر صفر به سود استقلال اعلام کرد. (اولین برد3-0 تقدیمی فدراسیون)

3-دربی دی ماه  49 این بازی تا دقیقه ۷۵ یک بر یک مساوی در جریان بود تا اینکه بازیکنان تیم پرسپولیس به دلیل اعتراض به نحوه قضاوت داور زمین را ترک کردند. براساس رای صادره از سوی فدراسیون فوتبال تیم استقلال با نتیجه ۳ برصفر برنده بازی شد.(دومین برد3-0 تقدیمی فدراسیون)

4-همایون بهزادی بعد از باخت 3 ـ یک دربی اردیبهشت 54 به شدت دنبال اعلام رسمی دوپینگ 3 بازیکن تاج سابق بود. البته او خبر داشت که شب قبل از بازی سه بازیکن تاج در مجلسی خصوصی اقدام به استفاده از ماده ممنوعه ( به صورت مخدر) کرده اند اما فدراسیون که تیم ملی را برای مقدماتی المپیک 1976 مونترال آماده می کرد و در صورت محرومیت این سه تاجی ملی پوش تیم ملی دچار مشکل می شد، با هماهنگی با علی عبده موضوع را کان لم یکن کردند. همایون بهزادی هم به همین علت از مربیگری پرسپولیس انصراف دارد.

5-دربی آبان 58به مناسبت بزرگداشت مرحوم علی دانائی فرد- بازی در دقیقه ۷۵ به دلیل هجوم تماشاگران به داخل زمین نیمه تمام ماند.و چون بازی با نتیجه 1-0 به نفع استقلال متوقف گردیده است برد این دربی به نام استقلال ثبت گردیده است؟!!!

6-قرار بود بازی نیمه نهایی مسابقات 2 گروهی باشگاه های تهران در سال 64 برگزار شود اما مسوولان هیات فوتبال دنبال بهانه ای برای جلوگیری از رویارویی 2 تیم بودند علت ترس، افشاگری از ضعف شدید فوندانسیون ورزشگاه در طبقه دوم ضلع غربی و احتمال بروز یک فاجعه انسانی در صورت ریزش این بخش بود، به خاطر این شایعه کذب، سال ها از نشستن تماشاگر در این منطقه ممانعت به عمل آمده حتی الامکان از انجام بازی پرسپولیس و استقلال خودداری می شد، به همین دلیل مشمولیت رضا عابدیان را بهانه 3 ـ صفر شدن نتیجه در 3 بازی و ناکامی پرسپولیس اعلام شد.

7-دربی دی ماه 73 در حالی که تا در دقایق پایانی با نتیجه 2-2 جریان داشت با درگیری بازیکنان و هجوم تماشاگران به زمین دیدار ناتمام ماند و استقلال ۳-۰ برنده اعلام شد. (سومین برد3-0 تقدیمی فدراسیون)

8-دربی مرداد 74 با پیروزی 3 ـ 1 استقلال به پایان رسید، اشتباهات داوری در این روز به ضرر پرسپولیس تمام شد اما به علت آنکه داور ساندرو پل داور فینال جام جهانی بود، اعتراض ها کم شد. مصطفوی رئیس وقت فدراسیون بعدها اعلام کرد؛ به داور گفته در این بازی تیم قرمز نباید برنده باشد.

9-گل مردود محمد نوری در دربی سال 89 که توسط کمک داور مسابقه باطل شد، یکی از رازهای نامکشوف دربی است. هنوز کسی نمی داند که آیا پشت آن پرچم عجیب کمک داور مسابقه چیزی وجود داشت یا این یک اشتباه طبیعی بود.

10-دربی حذفی آذرماه  90 استقلال در وقت اضافه با نتیجه 3-0 به پیروزی رسید پس از بازی تست دوپینگ میثم حسینی و مهدی امیرآبادی مثبت اعلام شد و به گفته پزشک تیم همه بازیکنان استقلال از ماده نیروزای ممنوعه  Jack3D استفاده نمودند.