شکایت رسمی عربستان و امارات از ایران+ عکس

مسئولان کاروان های پارالمپیکی عربستان و امارات  با ادعای نقض قوانین بین المللی و حقوق اولیه کمیته بین المللی پارالمپیک مبنی بر عدم دخالت مسائل سیاسی و مذهبی در ورزش از ایران به این نهاد شکایت کردند.

علت اصلی شکایت دو کشور عربستان و امارات از ایران به دلیل طراحی خاص پرچم ایران و نام انگلیسی خلیج فارس در تمامی تجهیزات و لوازمی است که کاروان پارالمپیکی ایران همراه خود دارند. این دو کشور عربی مدعی شده اند که در تصویر چاپ شده روی تجهیزات ورزشکاران و همه کادر فنی و پشتیبانی، پرچم ایران تمامی نواحی خلیج فارس تا مرزهای عربستان و امارات را در بر گرفته و نام انگلیسی خلیج فارس نیز در Hن درج شده است.

عربستان و امارات در شکایت خود به کمیته بین المللی پارالمپیک خواستار حذف ورزشکاران ایرانی به خاطر این حرکات شدند. ناصر القحطانی، مدیر کاروان پارالمپیکی عربستان نیز این اقدام ایران را هدفمند و در مقابله با دیگر کشورهای عضو کمیته بین المللی  پارالمپیک عنوان کرد.

وی تاکید کرد: ایرانی ها در هر رقابت ورزشی علیه ما و کشورهای برادرمان در خلیج  فارس اقدامات هدفمند و تحریک آمیز را انجام می دهند. با کشورهای برادر در خلیج فارس هماهنگ هستیم و شکایت مشترکی را برای این اقدام ایران به کمیته بین المللی پارالمپیک ارسال کرده‌ایم. این اقدامات تحریک آمیز ایران جایی در ورزش ندارد.