ناظم‌الشریعه:تیم من لیاقت رفتن به فینال جام جهانی را دارد

محمد ناظم‌الشریعه در خصوص پیروزی تیم ملی فوتسال کشورمان مقابل پاراگوئه و صعود به جمع چهار تیم برتر دنیا اظهار داشت: پاراگوئه تیم چغری بود. روی ما هم بعد از بازی سنگین با برزیل فشار زیادی بود و ریکاوری بعد از آن بازی سنگین سخت بود که همکاران ما به خوبی این کار را انجام دادند. همه چیز خوب پیش رفت و فکر می‌کنم فقط بازیکنان هم نیاز به حمایت شدن دارند. در این خصوص هم با تاج صحبت کردیم که قرار شد کمی به بچه‌ها دلگرمی بدهند.

وی با اشاره به برتری نزدیک مقابل پاراگوئه گفت: کار ما در نیمه اول سخت بود و بدن بازیکن‌های ما خوب گرم نشده بود، اما بعد از نیمه اول وضعیت‌مان خوب شد و کل بازی دست ما بود. متأسفانه در این بازی هم گل بد می‌خوریم و همین مسئله همیشه کار را سخت می‌کند. البته بعد از اینکه گل خوردیم، می‌دانستیم حتماً گل می‌زنیم و خوشبختانه در دقایق پایانی هم گل پیروزی را زدیم، اما در لحظات پایانی گل خوردیم و بازی به وقت اضافه رفت. اعتقاد داشتن به کاری که انجام می‌دهیم، مهم‌ترین مسئله بود که ما وقتی به وقت اضافه هم رفتیم به کارمان ادامه دادیم. این خیلی مهم بود که به اعتقادمان عمل کنیم و به همین شکل به نتیجه دلخواه‌مان رسیدیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص اینکه ایران مقابل برزیل روی اشتباهات فردی گل خورد و در بازی با پاراگوئه هم این مسئله تکرار شد و آیا میزان اشتباهات کمتر شده یا نه، تصریح کرد: ما مقابل همه تیم‌ها این مشکل را داریم، اما روزبه‌روز بهتر می‌شویم. این مشکل هم به‌دلیل نداشتن بازی تدارکاتی است که قبل از مسابقات بازی تدارکاتی خوبی نداشتیم و کار را برای ما سخت کرد. با این حال اکنون اشتباهات کمتر شده و در بازی با پاراگوئه فقط در جاگیری اشتباه داشتیم.

ناظم‌الشریعه در واکنش به این مسئله که تیم ملی برای حضور در فینال باید به مصاف روسیه‌ای برود که شناخت خوبی از این تیم وجود دارد و به‌نظر این شناخت کار را راحت‌تر می‌کند، گفت: این درست که روسیه حریفی شناخته شده برای ماست، اما آنها تیم بسیار خوبی هستند. روسیه دو ماه پیش در فینال قهرمانی اروپا با نتیجه 7 بر 2 به اسپانیا باخت و امروز با نتیجه 6 بر 2 این تیم را شکست داد. این نشان می‌دهد که روسیه چقدر قدرتمندتر شده و تیم خوبی است. روس‌ها با تمرکز بالا بازی می‌کنند، اما ما باید بتوانیم از این فرصتی که به دست‌مان رسیده است، استفاده کنیم و تاریخ‌ساز شویم. امیدوارم مسئولان هم حمایت کنند تا بتوانیم بازیکنان را با روحیه بهتری آماده مصاف با روسیه کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تیمش توانایی صعود به فینال جام جهانی را دارد یا نه، اظهار داشت: این تیم لیاقت صعود به فینال را دارد و امیدواریم این اتفاق رقم بخورد. هر اتفاقی که تاکنون افتاده را باید کنار گذاشت و باید خوب بتوانیم بچه‌ها را ریکاوری کنیم تا برای بازی با روسیه آماده شوند. البته فقط مسائل فنی نیست و باید بچه‌ها را از هر لحاظ بسازیم. این فرصت‌ها همیشه به‌دست نمی‌آیند و اکنون خداوند مسیری را برای ما تعیین کرده و در این مسیر سخت باید توانایی‌مان را نشان بدهیم. حکمتی است که بعد از چند سال به این مرحله برسیم و قهرمان چند ساله جهان را حذف کنیم. حالا که در این مرحله قرار گرفته‌ایم، همه باید دست به دست هم بدهیم تا تاریخ‌سازی کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص سخت بودن جدول مسابقات در سمتی که ایران قرار دارد نسبت به سمت دیگر جدول، خاطرنشان کرد: ما به سختی‌ها عادت کرده‌ایم. از ابتدا هم می‌گفتیم که گروه ما سخت‌ترین گروه است و دیدید که از گروه ما سه تیم به جمع هشت تیم برتر آمدند. حتی مراکش هم که حذف شد، به اسپانیا با نتیجه نزدیک 4 بر 3 باخت. ما، اسپانیا، آذربایجان به جمع هشت تیم آمدیم و اکنون ما به نیمه نهایی رسیده‌ایم که آذربایجان هم این شانس را دارد. این نشان از سختی گروه ما بود و اکنون هم خیالی بابت سختی نیست و باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم. در سمتی که ما بودیم، برزیل، پاراگوئه، اسپانیا و روسیه که از قدرت‌های فوتسال جهان هستند، حضور داشتند و در سمت دیگر کار نسبتاً ساده‌تر بود.

ناظم‌الشریعه در پایان با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: باید این پیروزی را به تمام شهدا و خانواده آنها تقدیم کنیم. من خودم یک بسیجی هستم و خوشحالم که در این ایام توانستیم این موفقیت را رقم بزنیم و امیدوارم توانسته باشیم با بازی خوب مقابل پاراگوئه و شکست این تیم، لبخند را روی لب‌های تمام ایرانی‌ها به‌خصوص خانواده شهدا نشانده باشیم.