توپ طلا و زنگ خطر جدی برای رونالدو

نبرد رونالدو-مسی بدون شک مادر همه نبردهاست. این دوئل بین دو فوق ستاره حال حاضر دنیا هر هفته تکرار می شود. وقتی به نظر می رسد یکی در حال خارج شدن از نقشه است، دیگری در نشان دادن خود تاخیر نمی کند.

به واقع وقتی این دو فوتبال را کنار بگذارند، چه بر سر این ورزش خواهد آمد؟ این دو، باعث ایجاد رقابتی شده اند که تصور نمی رود دیگر در تاریخ فوتبال دنیا تکرار شود. رکورد پشت رکورد تا رسیدن به بالاترین درجه ای که یک فوتبالیست بدان رسیده است.

 

 

 

 

در روزهایی که فعلا خبری از گلزنی های متوالی رونالدو به حریفان و ثبت هت تریک های به یادماندنی او نیست، مسی در دیداری بزرگ و حساس برابر سیتی یک تنه بارسا را برنده بازی کرد. او دومین هت تریک متوالی خود در لیگ قهرمانان که هفتمین در تاریخ این تورنمنت بود را به ثبت رساند.

این روزها نابغه آرژانتینی، به نظر غیر قابل مهار می رسد. گل می زند، می دود، پاس گل می دهد و در هر بازی، هم خودش و هم تماشاگران را از نمایش استثنایی خود سیراب می کند. 12 گل و 4 پاس گل در تنها 9 دیداری که او در این فصل انجام داده، یک آمار باورنکردنی از سوی مسی است. به خصوص او در نوکمپ مهارنشدنی است و 11 گل از 12 گل خود را در بازی های خانگی بارسا به ثمر رسانده است.

 

با سه گلی که مسی به سیتی زد و عدم توفیق رونالدو به گلزنی برابر لژیا، حالا فاصله این دو در جدول گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان به 6 گل رسیده است. رونالدو 95 گله است و مسی 89 گله. هر دو برای اینکه اولین بازیکنی باشند که به رکورد 100 گل زده در لیگ قهرمانان می رسند در جدال هستند و دو هت تریک متوالی مسی، این دوئل را هیجان انگیزتر از قبل کرده است.

 

در واقع سال 2009 و از زمانی که رونالدو به لالیگا آمد، رقابت بین او و مسی اوج گرفت. به این آمار نگاه کنید: مسی 380 بازی، 384 گل و 172 پاس گل؛ رونالدو 356 بازی، 369 گل و 104 پاس گل.

 

درمورد بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال دنیا حرف می زنیم. دو بازیکنی که هر سال برای مهمترین جایزه سال نیز باهم رقابت دارند؛ یعنی توپ طلا و تا زمانیکه این دو در اوج باشند، شانس دیگر بازیکنان برای بردن چنین جایزه ای صفر خواهد بود. امسال و با جدایی توپ طلای فرانس فوتبال از فیفا، مسی و رونالدو برای کسب توپ طلا و جایزه بهترین بازیکن سال فیفا، دوئل هیجان انگیز دیگری پیش رو دارند.

 

 

 

 

یک ماه پس از شروع فصل جدید، رونالدو به واسطه قهرمانی با رئال در چمپیونزلیگ و نیز قهرمانی با پرتغال در یورو 2016، شانس اول و تنها گزینه بردن توپ طلا تصور می شد اما حالا شروع رویایی مسی و گلزنی های متوالی او که همراه با افت محسوس رونالدو شده، زنگ خطری جدی را برای فوق ستاره رئال به صدا در آورده است. نمایش های اخیر مسی بی شک اگر با پاسخ رونالدو در هفته های آتی روبرو نشود، در تغییر آرا تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

 

اگر رونالدو پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت خود توانسته باشد به روزهای اوجش برگردد، باید از همین بازی روز یکشنبه برابر بیلبائو، منتظر پاسخ قاطعانه اش به مسی باشیم. رونالدو همیشه نشان داده است که وقتی مسی به تیتر یک رسانه ها تبدیل می شود، او نیز واکنشی متناسب از خود نشان می دهد.

CR7 از بازی با بیلبائو تمام تلاشش برای تصاحب توپ طلای چهارم خود را به کار خواهد بست. توپ طلایی که حالا تهدید کننده ای جدی مثل مسی را دارد. بمب رونالدو در آستانه انفجار است و چه روزهای جذابی تا اعلام برنده توپ طلا در پیش خواهیم داشت.