زرینچه چرا پرسپولیسی نشد؟

جواد زرینچه درباره برتری یک بر صفر استقلال مقابل مس کرمان در رقابت‌های جام حذفی، بحث اختلاف با علیرضا منصوریان، داستان پیشنهاد پرسپولیس و ... صحبت‌های جالبی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

چرا استقلال به سختی توانست مس را شکست دهد و راهی مرحله بعدی جام حذفی شود؟

بازی‌های جام حذفی سخت است و فرقی نمی‌کند با یک تیم لیگ دسته اولی بازی دارید یا تیم محلات. در جام حذفی اتفاقات زیادی می‌افتد که قابل پیش‌بینی نیست. مس چند صباحی از لیگ برتر دور بود و به همین خاطر با انگیزه زیادی مقابل استقلال ظاهر شد. آنها روی یک اشتباه بازی را به استقلال واگذار کردند. از طرفی، استقلال در این سال‌ها در جناح راست فعال بوده اما در این بازی خسرو حیدری و وریا غفوری حضور نداشتند که در روند بازی استقلال تاثیرگذار بود. امیدوارم در ادامه مسابقات، استقلال همه نفرات خودش را داشته باشد تا بازی بهتری انجام دهد.

 انتقادات از بازیکنانی مانند بختیار رحمانی و کاوه رضایی بالا رفته است. نظر شما در مورد عملکرد این بازیکنان چیست؟

قابلیت‌های همه بازیکنان بالاست. هنر مربی است که توانایی بازیکن را تشخیص داده و از او بازی بگیرد. تاکنون 40،50 درصد توانایی‌های بازیکنان استقلال به نمایش در آمده است. دو طرف چه مربی و بازیکن نه با رفاقت ظاهری، بلکه با رفاقت باطنی برای هم دلسوزی کنند و وحدت تیمی را به استقلال بیاورند. اگر این اتفاق بیفتد مشاهده خواهید کرد که توانایی بازی‌‌های بازیکنان استقلال چقدر بیشتر از این 10 هفته لیگ است. در این مسیر، اضافه شدن بازیکنی مانند روزبه چشمی هم می‌تواند به استقلال کمک کند. امیدوارم این «بچه» زودتر سلامتی خودش را به دست بیاورد و به استقلال کمک کند.

 بگذریم، شما و علیرضا منصوریان با هم مشکل دارید؟

نه، مشکلی نداریم. برخی مواقع حرف‌هایی می‌زنیم که دلخور می‌شوند، اما برای جواد زرینچه هیچ اسمی محبوب‌تر از استقلال نیست. تا زمانی دوستان پیراهن استقلال را برتن کرده یا مربی آن باشند، حمایت خواهیم کرد. اگر انتقادی می‌کنیم، دلیل بر این نیست که کاربلد نیستند. اینجا مقصر مسئولان استقلال هستند. همیشه اعتراض ما به نحوه آمدن مربیان به استقلال بوده است. دوست دارم احترامات حفظ شود، اما طوری وارد استقلال می‌شوند که زیبنده نیست.

 اختلاف شما به انتقادات نسبت به حضور منصوریان در استقلال است؟

همان‌طور که گفتم مشکلی با هم نداریم. شاید برخی‌ها بگویند مربیگری در استقلال برای او زود بود، اما حتما لیافت داشته است. هر چند که می‌توانست پخته‌تر شده و از تجربیات دیگران استفاده کند و سپس به استقلال بیاید. زمانی که منصوریان به استقلال آمد، خودم حمایتش کردم تا در این تیم جا بیفتد. امروز هم سرمربی استقلال است. با محمد خرمگاه و علی چینی هم خاطرات زیادی داریم. امیدوارم آنها از حرف‌های من که بدون قصد و غرض است، ناراحت نشوند. آنها من را می‌شناسند که هیچ منظور و ایده‌ای ندارم. من ِزرینچه به کسی باج نمی‌دهم، هیچ وقت دنبال خبرنگار، لیدر و داشتن آدم سیاسی در کنار خودم نبودم. شاید ناراحتی دوستان از صحبت‌های تند من باشد که بدون ملاحظه صحبت می‌کنم. اگر باعث ناراحتی کسی شده‌ایم، به بزرگی خودشان ببخشند و بدانند که هوادار‌شان هستیم. همین جا هم اعلام می‌کنم کور شود کسی که چشم دیدن موفقیت استقلال، هوادارانش و علیرضا منصوریان را ندارد.

 بحث بعدی ما با شما در رابطه با پیشنهاد پرسپولیس در دوران بازیگری‌تان است. آیا از پرسپولیس پیشنهاد داشتید؟

بله، من پیشنهاد داشتم، اما خدا نگذاشت پرسپولیسی شوم.

چرا این اتفاق نیفتاد؟

چنین چیزی نیست. پیشنهادات همیشه برای هر بازیکنی بوده است. خیلی از بازیکنان استقلال از پرسپولیس پیشنهاد داشتند، اما اینکه می‌گویم خدا نگذاشت پرسپولیسی شوم، دلیل دارد. این صحبت‌ها برای زمانی بود که جواد منافی تصادف کرده و در بیمارستان بقیةالله بستری شده بود. شخصی به نام شهرام زمانی با ما برای مذاکره با پرسپولیس صحبت کرده بود. با یکی از دوستانم که پرسپولیسی بود، با موتور قصد داشتیم به بیمارستان بقیةالله برویم تا شاهد ماجرای پرسپولیسی شدن من باشد. در میدان ولیعصر، خودروی قدیمی به نام سیمرغ چنان به ما زد که دوست پرسپولیسی‌ام پرت شد و پایش شکست و من هم زمین خوردم. همان لحظه به زمانی زنگ زدم و گفتم خدا نمی‌خواهد پرسپولیسی شوم و در استقلال ماندم.

 امیر عابدینی در یکی از رسانه‌ها عنوان کرده که به شما توصیه کرد در استقلال بمانید و با پرسپولیس قرارداد نبندید.

اصلا قراردادی بسته نشده و اگر کسی مدعی است نشان دهند. بحث پیشنهاد پرسپولیس برای زمانی بود که به عنوان بازیکن کمکی برای این تیم بازی کردیم. فکر کنم خدا راضی نبود پرسپولیسی شوم. اگر بازیکنی به تیم رقیب می‌رفت به خاطر این بود که اذیت شده بودند. بازیکنانی چون شاهرخ بیانی، احمدرضا عابدزاده و مجید نامجومطلق نمونه‌هایی از این بازیکنان بودند. مطمئن باشید من جانم برای استقلال می‌دهم و مدیون این تیم هستم. خیلی‌ها در این تیم اذیت شدند، اما دلیلی ندارد که استقلال را دوست نداشته باشیم.