واکنش باشگاه نفت به احتمال استقلالی شدن مبعلی
 حسین شهریاری ‌در خصوص آخرین وضعیت تیم فوتبال نفت تهران اظهار داشت: «خوشبختانه وضعیت تیم خوب است. ما نتایج خوبی گرفتیم و به طور کلی تیم در وضعیت خوبی است.»

وی در خصوص اینکه علل موفقیت تیم فوتبال نفت تهران چه بوده است، عنوان کرد: «ما کارمان را دیر آغاز کردیم چرا که بحث واگذاری باشگاه در میان بود و این یک اتفاق مهم برای باشگاه به حساب می‌آمد. چیزی نمانده بود که باشگاه نفت از تهران خارج شود و در صورت رخ دادن چنین اتفاقی نام این باشگاه عوض می‌شد. اما اتفاق مهم این است که نفت در تهران باقی ماند و نام این تیم ریشه دار هم تغییر نکرد. همچنین تصمیم مهمی برای انتخاب سرمربی گرفتیم و مطمئن بودیم خروجی انتخاب آقای دایی به عنوان سرمربی خوب خواهد بود. ما به رغم از دست دادن زمان توانستیم تیم خوبی هم ببندیم و مجموعه باشگاه دست به دست هم دادند تا با همدلی خوبی که بین مالک باشگاه، مدیریت و همچنین کادر فنی برقرار است کارها به خوبی پیش برود. با نظر کادر فنی هم در خریدهای بازیکنان دقت کردیم و بازیکنان تأثیرگذاری را به خدمت گرفتیم و تلاش می کنیم این نتایج تداوم داشته باشد»

سرپرست باشگاه نفت در خصوص اینکه برخی از بازیکنان فصل گذشته و جدید این تیم امسال نسبت به قبل شرایط بهتری داشته‌اند، گفت: «به هر حال این مسائل به هنر علی دایی برمی‌گردد. او می‌داند که چطور باید از بازیکنان بازی بگیرد. در تیم نفت همدلی و رفاقتی مثال زدنی حاکم است و مجموعه بسیار خوبی شکل گرفته.»

شهریاری در خصوص به تعویق افتادن پرداخت ها در مقطعی به بازیکنان نفت و حاشیه‌هایی که بعد از آن پیش آمد، خاطرنشان کرد: «ما اکنون 36 درصد از مطالبات بازیکنان را پرداخت کردیم و نسبت به یکسری از تیم‌ها پرداختی‌های ما خوب بوده است. البته در این بین مشکلاتی هم وجود داشت که البته مرتفع شده است. به هر حال وقتی تیمی مدعی است باید از همه نظر به خوبی ساپورت شود. مطمئنا اگر حمایت ها ادامه یابد آرامش خوبی بر تیم حاکم خواهد شد و انشالله این وضعیت ادامه‌دار خواهد بود.»

وی درباره بحث واگذاری باشگاه نفت به مالکان جدید و بلاتکلیفی که به وجود آمده، گفت: «به هر حال این مشکل اصلی باشگاه است چرا که واگذارکننده دارای اختلافات درونی است و این اختلافات درون سازمانی هنوز هم ادامه دارد و این موضوع برای ما مشکل ساز شده است. مطمئنا رخ دادن چنین وضعیتی برای بخش خصوصی در فوتبال خوب نیست و ما باید شرایطی را فراهم کنیم که بلاتکلیفی ها مرتفع شود. اگر بلاتکلیفی ادامه یابد این موضوع اذیت‌کننده خواهد بود. مالک باشگاه برنامه‌های کوتاه مدت،‌میان مدت و بلندمدتی دارد که البته به دلیل بلاتکلیفی مالکیت باشگاه فعلا خیلی از برنامه ها مسکوت مانده است.»

سرپرست باشگاه نفت درباره شایعه پیشنهاد باشگاه استقلال به ایمان مبعلی تصریح کرد: «بعید می‌دانم که چنین اتفاقی رخ داده باشد چرا که مسئولان و سرمربی استقلال افراد حرفه‌ای هستند و می‌دانند که با بازیکنی که قرارداد دارد نباید مذاکره کرد. از باشگاه استقلال هیچ پیشنهاد کتبی یا شفاهی به دست ما نرسیده است. از طرفی مبعلی مؤثرترین بازیکن ما و گلسازترین بازیکن لیگ است و همه تمرکز خود را بر روی تیم گذاشته است. امیدوارم که هیچ اتفاق غیرحرفه‌ای رخ ندهد. هر باشگاهی که بازیکنی را می‌خواهد باید با باشگاه مدنظر مکاتبه کند. البته این را هم بگویم که بازیکنان ما زیاد نیستند و به همه آنها نیاز داریم.»

 

شهریاری درباره فصل نقل و انتقالات باشگاه نفت هم ادامه داد: «خوشبختانه تعامل خوبی بین علی دایی و مسئولان باشگاه وجود دارد و همه کارها با هماهنگی پیش می‌رود. همه ما می‌دانیم که فصل نقل و انتقالات نیم‌فصل فصل مهمی در فوتبال به حساب می‌آید و ما باید با تعامل کارها را پیش ببریم هر چند که این را هم می‌دانیم که در نیم‌فصل تیم‌ها سخت به تیم دیگری بازیکن می‌دهند.»