تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق در مرزبانی ناجا

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اعلام اینکه ایران اسلامی دارای 8 هزار و 755 کیلو متر مرز است اظهارداشت: با وجوداین میزان مرز اهداف بلندی برای ارتقاء امنیت برنامه‌ریزی شده که خوشایند مستکبران و استعمارگران نیست.

وی با بیان اینکه تهدیدات متفاوتی در ایران اسلامی وجود دارد خاطر نشان کرد: کشورهای همسایه جمهوری اسلامی، عموما کشورهای بسیار با تعامل بالایی است ولی برخی از این کشورها توطئه‌های را تحمیل می‌کنند از جمله پاکستان، افغانستان، عراق و یا برخی کشورهایی دیگر که وظایف مرزداران را دوچندان می‌کند.

فرمانده مرزبانی ناجا  با تاکید بر تقویت مرزداری و مرزبانی تصریح کرد: نگاه بلندی که در دولت است تقویت مرزداری و مرزبانی است که اقدامات خوبی انجام شده است.

سردار رضایی با بیان اینکه حمایت دولت در تقویت مرزها و مقابله با برخی از ناامنی‌ها در مرزها ستودنی است گفت: برای مقابله با تهدیدات و مراقبت از مرز، مقابله با برخی از ناامنی‌های مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و کالا و ترددهای غیرمجاز و شررات‌های که در مرزها وجود دارد در راستای برنامه‌های که تدوین شده دولت و مجلس شورای اسلامی حمایت‌هایی دارد.

وی، با تاکید بر افزایش حمایت‌ها در حوزه مرزداران و مرزداری گفت: در 4 سال گذشته حمایت‌های خوبی شده ولی نیاز مرزها بیش از این  است که می‌طلبد خدمات دهی به مرزبانان و تجهیزات مرزی افزایش یابد.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: امتیازاتی برای مرزبانان از جمله منازل سازمانی و معیشتی، تجهیزات مراقبتی و  ارائه امتیاز برای مرزبانان در شرایط ویژه سخت خدمتی پیش بینی‌های شده است.

سردار رضایی با اشاره به انسداد مرزها متناسب با تهدیدات بالا خاطر نشان کرد: انسدا مرزهای با تهدیدات بالای در عرصه قاچاق مواد مخدر، کالا و قاچاق مسلحانه در دستور کار مرزبانی قرار دارد.

وی، از افزایش کشفیات قاچاق کالا در مرزهای ایران اسلامی خبرداد و تصریح کرد: کشف کالای قاچاق از درصد گذشته است به‌گونه‌ای که در کشف کالاهای هدف در 4 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کشف کالاهای قاچاق از 6 برابر تا 15 برابر افزایش یافته است.

فرمانده مرزبانی ناجا ، تقویت تجهیزات دریابانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال و در برنامه 5 ساله ششم تقویت ناوگان دریایی در دستور کار قرار دارد و دریابانی به امکانات پیشرفته و مدرن برای اعمال قانون در عمق دریا مجهز می‌شود.

سردار رضایی با اشاره به کشف قاچاق در شمال غرب خاطر نشان کرد: در دو روز گذشته در پوشش کالای قاچاق، مرزبانان در شمال غرب کشور، محموله‌های سلاح و مهمات که برای اهداف ناامنی حمل شده بود کشف شد.

وی با بیان اینکه سرنخ‌هایی از این محموله قاچاق بدست آمده گفت: در حمایت از کوله‌بران که نیروی انتظامی پیش قدم است، برخی مسئولان در شخصیت حقوقی و حقیقی، در موضوع کوله‌بران در مصاحبه‌های خود، در زمینه افرادی که شرارت می‌کنند و قاچاق کالا و سلاح مورد توجه قرار دارند حمایت می‌کند.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: کسانیکه نقش دلسوزانه در زمینه کوله‌بران دارند دقت داشته باشند افراد قاچاقچی و شرور کوله‌بر نیستند چراکه بر اساس تعریف کوله‌بر  زمان تردد و مکان و نوع کالا مشخص است در حالی که حمل کالا نیمه شب در میان کوه‌ها و دره‌ها مخل امنیت و خلاف قانون است و این افراد مجرم  هستند و نباید از این افراد حمایت شود.

سردار رضایی با بیان اینکه قاچاقچیان منافع و امنیت مرزها را به خطر می‌اندازند خاطر نشان کرد: مرزبانان با شرائط سخت آب و هوایی مسئول حفظ و ارتقاء امنیت  در مرزها هستند آیا نباید با قاچاقچیان که اقدام به حمل کالاهای ضد فرهنگی، ضد امنیتی و سلاح هستند مقابله کرد.

وی با بیان اینکه نباید کوله بران را قاچاقچی جلوه داد گفت: مرزنشینان نمی‌پسندند که کسانی از حسن نظر مرزنشینان سوء استفاده کنند و قاچاقچیان را کوله‌بر جلوه دهند چراکه قاچاقچی مخل امنیت اقتصادی و اجتماعی کشور است.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر ارتقاء امتیت اقتصادی در راستای شعار امسال تصریح کرد:  در راستای مقابله با کالای قاچاق در مرزهای جمهوری اسلامی، قرارگاه مبارزه با قاچاقچیان تحت عنوان قرارگاه مقداد در مرزبانی ناجا تشکیل شد.