تیم های مطرحی که جام جهانی روسیه را از دست دادند

درحالی که کمتر از ۷ ماه دیگر به آغاز رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مانده است که حضور ۲۹ تیم در این مسابقات قطعی شده و تکلیف ۳ سهمیه دیگر نیز تا چهارشنبه هفته جاری (۱۵ نوامبر) مشخص خواهد شد.

در دیدار‌های مرحله پلی آف، امشب (سه شنبه) جمهوری ایرلند میزبان دانمارک است و هندوراس با نیوزیلند و استرالیا با پرو دیدار می‌کنند تا سهمیه ۳ تیم دیگر مشخص شوند.

اما نکته جالب در خصوص بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان و دیدار‌های مقدماتی حذف ایتالیا، شیلی، آمریکا و هلند است، ۴ تیم مطرحی که سابقه درخشانی در جام جهانی و قاره هایشان دارند و، اما به دلایل خاصی موفق نشدند راهی روسیه شوند.

شیلی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و در منطقه آمریکای جنوبی از ۱۸ بازی ۲۶ امتیاز گرفت و پایین‌تر از تیم‌های برزیل، اروگوئه، آرژانتین، کلمبیا و پرو قرار گرفت و از گردونه مسابقات حذف شد.

همچنین هلند نیز در گروه مقدماتی با ۱۹ امتیاز حذف شد و لاله‌های نارنجی موفق نشدند به جام جهانی صعود کنند.

ایتالیا هم با ضعف ونتورا در ۲ بازی مجموع مقابل سوئد شکست خورد و برای نخستین بار از سال ۱۹۵۸ موفق نشد به جام جهانی صعود کند. آمریکا هم در منطقه کونکاکاف از ۱۰ بازی تنها ۱۲ امتیاز کسب کرد و در رده پنجم قرار گرفت و حذف شد تا چهار تیم مطرح دنیا نتوانند به جام جهانی صعود کنند و جای خود را به کشور‌هایی مانند ایسلند بدهند.

مراسم قرعه کشی بیست و یکمین دوره رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ۱۰ آذر در کاخ کرملین روسیه برگزار خواهد شد.