چگونگی وضعیت تیم ها برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان

هواداران فوتبال حالا ۱۲ تیم از ۱۶ تیمی که به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا صعود خواهند کرد را شناخته‌اند. تیم‌های صعود کرده به دور بعد منچستریونایتد، پاری‌سن ژرمن، رم، بارسلونا، منچسترسیتی، بشیکتاش و تاتنهام همه صدرنشینان گروه‎هایشان هستند. تیم هشتم هم انتظار می‎رود لیورپول باشد که باید در دیدار امشب به مصاف اسپارتاک برود و در صورت برد که احتمالش زیاد است صدرنشین می‎ماند.

تیم‌های رتبه دوم بازل، بایرن مونیخ، چلسی، یوونتوس و رئال مادرید هستند که صعودشان قطعی شده است. تیم‌های دیگر باقی‌مانده هم امشب مشخص می‎شوند. سویا در صورتی که ماریبور را شکست دهد صعود می‎کند، شاختار در صورت کسب یک تساوی مقابل منچسترسیتی صعود کرده و پورتو باید موناکو را شکست دهد.

در گزارش مارکا این چنین آمده است که از همین حالا اما گمانه‎زنی‎ها درباره قرعه‎کشی آغاز شده است. اگر لیورپول صدرنشین شود، چلسی فقط می‎تواند با پاری‎سن ژرمن، بارسلونا یا بشیکتاش بازی کند. احتمال این که تیم آنتونیو کونته با بارسا همبازی شود افزایش پیدا کرده است.

رئال مادرید هم بعد از دوم شدن درگروه کار سختی دارد و احتمال بازی کردنش با پاری سن ژرمن، منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول و رم وجود دارد.

سویا هنوزصعودش را قطعی نکرده، اما در صورت صعود شرایطی شبیه به رئال دارد، اما اگر صدرنشین شود شرایط برایش بدون شک بهتر خواهد بود.

قرعه‎کشی مرحله یک هشتم نهایی روز دوشنبه برگزار خواهد شد.