واکنش بشار رسن به عملکرد مهاجمان پرسپولیس
عملکرد خوبش در تیم امید عراق با گل و پاس‌گل‌هایی که داد تحت‌الشعاع یک پنالتی چیپ قرار گرفت‌.
حالا بشاررسن جدا از اینکه از مهر و محبت مردم عراق نسبت به خودش بعد از این اتفاق حرف می‌زند، از عزم جزمی می‌گوید که قرار است با بازی‌های خوبش در پرسپولیس آن را به نمایش بگذارد‌. هافبک خلاق و تاثیرگذار عراقی پرسپولیس از رفتن طارمی گفت و اینکه این پرسپولیس در مسیر قهرمانی می‌تواند علی علیپور را به‌عنوان آقای گل کنار خود داشته باشد.
چقدر به قهرمانی عراق در مسابقات امیدوار بودید؟
قبل از شروع بازی‌ها نه تنها من بلکه کل کادرفنی فقط برای قهرمانی رفتیم چون فاصله خودمان را با تیم‌های رقیب می‌دانستیم‌. تیم خوبی داشتیم که حدود پنج، شش بازیکن تیم امیدمان بازیکنان اصلی تیم بزرگسالان را تشکیل می‌دهند و خیلی امیدوار بودیم که قهرمان بشویم.
کیفیت تیم عراق اینقدر بالا بود که بتوانید به مراحل بالاتر صعود کنید؟
بازی اول مالزی را بردیم و بازی دوم با عربستان یک بازی مدیریت شده از سمت تیم ملی عراق صفر – صفر شد‌. بازی آخر با اردن را بردیم و عربستان از مالزی باخت‌. این نشان می‌دهد که تیم‌های جنوب شرق آسیا در رده پایه خوب کار می‌کنند و ما گروه آسانی نداشتیم‌. صعود کردیم اما در بازی با ویتنام باختیم.
عکس‌هایی  از تو داریم که بعد از حذف خیلی ناراحت بودی و نشان می‌داد راحت این مساله را هضم نکرده بودی؟
قطعا همین طور است‌. من به عنوان کاپیتان تیم ملی عراق بعد از اینکه پنالتی را از دست دادم آنهم پنالتی اول که هضم آن برای من آسان نبود شاهد لطف مردم بودم‌. از من تشکر کردند که در بازی اول با پاس گل و بازی سوم با گلزنی من و حتی بازی آخر با پاس گل من تیم نتیجه گرفت و با یک پنالتی من را فراموش نمی‌کنند‌. من خیلی از این قضیه خیلی خوشحال شدم اما به هرحال هضم آن پنالتی برایم آسان نیست.
در روزهایی که نبودی، بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کردی؟
دسترسی به تلویزیون و بازی مستقیم نبود اما از طریق تلگرام و اینستا های‌لایت‌های گل و بازی را می‌دیدم و با ایران در ارتباط بودم.
بازی سیاه‌جامگان که مسلمان غایب بود خیلی‌ها به برانکو خرده گرفتند که نباید بشار می‌رفت وجایش خالی بود‌. در این مورد چه نظری داری؟
قبل از اینکه به تیم ملی عراق و بازی‌های المپیک بیایم از طریق فدراسیون عراق به باشگاه پرسپولیس نامه زده شد که در بازی‌های جام خلیج در تیم بزرگسالان عراق حضور داشته باشم‌. این بازی‌ها، بازی‌های مهمی برای عراق و دیگر تیم‌های عرب است‌.  وقتی با برانکو صحبت کردم از من خواست یک انتخاب داشته باشم یعنی یا مسابقات المپیک را انتخاب کنم یا جام خلیج را که من تیم المپیک را انتخاب کردم چون کاپیتان این تیم بودم و شدیدا روی من فشار بود که حتما در این بازی‌ها حضور داشته باشم، این بازی‌ها را انتخاب کردم و با لطف برانکو در این تورنمنت حضور داشتم.
پرسپولیس هم پنالتی خراب کن زیاد داشته حالا این موضوع به توهم سرایت کرده است؟
اصلا این طور نبود‌. من در بازی‌های نیروی هوایی یعنی باشگاه قبلی ام پنالتی زن تیم بودم و خیلی با اعتماد به نفس می‌زنم و استرس ندارم‌. دلیل اینکه خواستم چیپ بزنم اینکه پنالتی اول را یک روحیه خوب به دروازه بان تیم و بازیکنان بدهم‌. به هرحال ما یک تیم تازه بودیم که در تورنمنت جدی کار می‌کردیم و اولین بار بود که بازی به پنالتی می‌رسید‌. برایم مهم این بود که با پنالتی زدن یک انرژی مثبت به تیم بدهم که نشد.
تا حالا شده بود پنالتی خراب کنی؟
خیلی کم پنالتی خراب می‌کنم اما اصلا توقع نداشتم در این بازی پنالتی‌ام خراب شود.
در بازی حذفی پرسپولیس، پنالتی ات را بدون مشکل گل کردی پس می‌شود این خراب شدن پنالتی را از روی بدشانسی دانست؟
نمی‌دانم شاید بتوان اسم آن را بدشانسی گذاشت‌. آن موقع فکر کردم دروازه‌بان ویتنام که با تیم‌شان در کل بازی مقابل ما دفاع کردند یک مقدار با استرس درون دروازه بایستد و حدس زدم به اطراف شیرجه می‌زند‌ و من توپ را به وسط می‌زنم که یک اعتماد به نفس باشد که نشد.
نظرت درمورد رفتن طارمی چست؟ مهاجمی که قطعا رفتنش برای شما هافبک‌ها سخت است چون به خوبی قدر پاس‌های خوب شما را می‌دانست‌.
من در یکی از مصاحبه‌ها هم گفتم که مهدی طارمی از لحاظ فنی جزو سه مهاجم برتر آسیاست‌. من این را از روز بازی دوستانه تیم ملی ایران و عراق قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم او را خوب دیدم و آنالیز کاملی از مهدی داشتیم‌. طارمی بازیکن با کیفیتی است اما الان علی علیپور دوست داشتنی را داریم که یک مهاجم فوق العاده است و با او هماهنگ شده‌ام‌. یک مهاجم جنگنده و در کنار او گادوین منشا و وحید امیری را داریم  که در آن پست می‌تواند خوب بازی کند‌. به جز اینها چند بازیکن جوان داریم که موقعیت به آنها برسد توانایی اثبات خودشان را دارند‌.
آیا تو و مسلمان می‌توانید از علیپورهم یک آقای گل مثل طارمی بسازید؟
من تمام تلاشم را می‌کنم در هر تیمی که باشم چه ملی و چه باشگاهی وظیفه خودم که پاس گل دادن است را به بهترین شکل انجام بدهم‌. این مساله در شیوه بازی من مشخص است‌. علی علیپور خیلی خوب در فضا قرار می‌گیرد و این مساله کار ما را برای پاس دادن راحت می‌کند و امیدوارم آقای گل بشود و مطمئن هستم با ادامه این روند آقای گل می‌شود.
باتوجه به اینکه برنامه پروازت تغییر کرد و زودتر به تهران می‌رسی به بازی این هفته برابر پیکان خواهی رسید؟
بله برنامه من عوض شد و فردا صبح یا فردا ظهر تهران هستم و بعد از استراحت یک روزه با تیم تمرین خواهم کرد‌. اینکه مقابل پیکان بازی کنم یا نه همه چیز بسته به نظر آقای برانکو دارد‌.
درتمام بازی های عراق هم یا گل زدی یا پاس گل دادی که جدای این بدشانسی به نظر می‌رسد تورنمنت خوبی را تجربه کردی؟
خیلی تورنمنت خوبی بود اما متاسفانه بدترین شرایط رقم خورد و نتوانستیم به فینال برسیم و قهرمان شویم‌. واقعا پتانسیل قهرمانی داشتیم‌. از مردم کشورم عذرخواهی کردم و بازهم از مردم خوب عراق در سراسر جهان بابت این مساله عذرخواهی می‌کنم‌. به من خیلی لطف داشتند و با پیام‌های مختلف با من همراه بودند‌.
باتوجه به این کارنامه، پرسپولیسی‌ها امیدوارند با برگشتنت همین میزان از درخشش رو در تیم در ادامه فصل داشته باشی؟
همیشه گفتم و بازهم می‌گویم همه توانم را برای پرسپولیس چه 90 دقیقه چه 90 ثانیه خواهم گذاشت‌. بازی ملی و باشگاهی برای من فرقی ندارد‌. هواداران خوب زیادی داریم و باید برای هواداران پرسپولیس با تمام وجود بازی کنیم‌.
پرسپولیس چند بازی هست که نحوه بازی‌اش با انتقاداتی مواجه شده است‌. فکر می‌کنی با بازگشت تو پرسپولیس بازهم به بازی زیبای قبلی‌اش برخواهد گشت؟
من در جریان نیستم ولی یک چیز فقط می‌توانم بگویم که برانکو آنقدر بار فنی بالایی دارد که اگر یک دفعه تغییر سیستم به 3-4-3 یا 1-4-5 بدهد یک اندیشه خاص داشته و بدون اینکه تعجب کنیم، حرف او را عملی می‌کنیم‌.
بعضی از طرفدارها نگران کم شدن فاصله با رقبا شدند‌. به نظرت ممکن هست قهرمانی پرسپولیس در این فصل با خطر مواجه شود؟
پرسپولیس با اختلاف زیادی نسبت به دیگر تیم‌ها فوتبال بازی می‌کند‌. این را من فقط نمی‌گویم و به نظرم یک هوادار ساده فوتبال هم همین را می‌گوید‌. از نظر بار فنی یک سر و گردن بالاتر از دیگر تیم‌ها کار می‌کنیم و شاید روی یک اتفاق خاص نتوانیم نتیجه بگیریم‌. شک ندارم با ادامه این روند قهرمان خواهیم شد.