پرسپولیس با اقتدار قهرمان لیگ می شود
حامد کاویانپور، هافبک اسبق پرسپولیس که در لیگ ترکیه هم سابقه بازی دارد.

حامد کاویانپور، هافبک اسبق پرسپولیس که در لیگ ترکیه هم توپ زده در خصوص شرایط شاگردان برانکو و همچنین حضور سرمربی ترکیه‌ای در تراکتورسازی با ما هم‌صحبت شد.

* از قرار معلوم شما با سرمربی جدید تراکتورسازی تبریز سابقه همکاری داشته‌اید.

بله من در تیم کایسری اسپور که بازی می‌کردم ارتور سرمربی بود و شناخت خوبی از او دارم.

* در خصوص نام سرمربی ترکیه‌ای تراکتورسازی صحبت‌های زیادی مطرح شد. تلفظ دقیق نام او چیست؟

نامش ارتورول است که ما ارتور صدایش می‌کردیم. ارتورول سائلام بازیکن بزرگی هم بوده و در خط حمله تیم ملی ترکیه سابقه درخشانی داشته است.

* او را چطور مربی‌ای دیدید؟

ارتور بسیار بادانش است و از جمله مربیان جوان و با علم فوتبالی بالا در لیگ ترکیه محسوب می‌شود. آگاهی و دانش ارتورول سطح بالاست و از سابقه درخشانی هم در فوتبال ترکیه برخوردار است. قهرمانی در لیگ ترکیه و سرمربیگری تیم‌های بزرگی چون بشیکتاش، بورسا اسپور و... از سوابق ارتور است.

* از لحاظ اخلاقی چطور است؟

ارتورول فردی بسیار مذهبی است که خصوصیات دینی‌اش به مردم ما می‌خورد و می‌تواند به راحتی خودش را با شرایط ایرانی‌ها وفق دهد. او بیرون زمین فردی مهربان و دوست‌داشتنی است ولی در فوتبال فردی سختگیر است. او از لحاظ فوتبالی با کسی شوخی ندارد. یادم می‌آید ما روزی دو بار تمرین می‌کردیم اما ارتورول بعضی وقت‌ها شمار تمرینات را به روزی 3 جلسه یا بیشتر ارتقا می‌داد. خیلی شب‌ها بعد از بازی‌ها، اجازه نمی‌داد به خانه برویم و ما را در اردو نگه می‌داشت. اگرچه بیرون فوتبال آدم خوبی است.

* یعنی تراکتورسازی خرید خوبی داشته است؟

بله، قطعاً اگر تراکتوری‌ها امکانات حرفه‌ای لازم را برای او فراهم کنند، می‌تواند منشأ خدمات فوتبالی زیادی برای آنها باشد. باید به تراکتورسازی بابت جذب این مربی بادانش تبریک گفت.

* وضعیت پرسپولیس را این روزها چطور ارزیابی می‌کنید؟

پرسپولیس با اقتدار صدر جدول قرار گرفته و به نظرم دوباره قهرمان می‌شود. فکر نمی‌کنم تیمی در لیگ باشد که بتواند جایگاه پرسپولیس را تهدید کند.

* چرا پرسپولیس این روزها سخت گل می‌زند و در مقابل دفاع فشرده رقبا دچار مشکل می‌شود؟

به نظرم پرسپولیس باید از روش‌های بیشتری برای رسیدن به گل استفاده کند مثل شوتزنی، استفاده از ضربات ایستگاهی، بردن توپ به کناره‌ها و سایر روش‌هایی که باعث شود خط دفاعی حریفان دچار تزلزل شود. قطعاً برانکو به عنوان یک مربی حرفه‌ای این مشکل را هم برطرف خواهد کرد.