جویندگان گنج در آتشکده‌های زرتشتیان زرند به کام مرگ کشیده شدند

علی دشتی بازپرس شعبه اول دادسرای انقلاب زرند در رابطه با این حادثه تلخ گفت: شب گذشته پنج مرد ۳۵ تا ۴۵ ساله که در پی یافتن گنج در آتشکده‌های زرتشتیان روستای رشک علیا زرند به کندوکاو غیرقانونی مشغول بودند ناگهان به زیر آوار می‌روند.

وی افزود: ظبق اطلاعات به دست آمده، دو نفر از این گروه پنج نفره از ریزش آوار جان سالم به در برده و نیمه شب ماجرا را به رئیس شورای این روستا اطلاع می‌دهند و پس از اینکه ماجرا را به خانواده یکی از همدستانشان توضیح می دهند، متواری می‌شوند.

دشتی تصریح کرد: نیروهای امدادی از ساعت ۵ صبح امروز در محل حادثه حاضر شده و عملیات جست‌وجوی برای یافتن اجساد در زیرآوار مانده را آغاز کردند و تا کنون جسد دو نفر پیدا شده است.

وی اظهار داشت: یکی از اجساد شناسایی شده، از شهروندان بومی همین منطقه و ساکن کرمان بوده است که در یکی از کارخانه های شهرستان زرند مشغول به کار بوده است و نفر دوم هنوز شناسایی نشده است.

بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: جسد این دو نفر به زرند منتقل شده و نیروهای امدادی همچنان برای پیدا کردن نفر سوم به کار خود ادامه می دهند.

وی همچنین از آغاز عملیات شناسایی و دستگیری دو فرد متواری خبر داد.

روستای رشک علیا در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال زرند قرار دارد که خرابه های چند آتشکده از دوران باستان در این محل همچنان وجود دارد.